Hallo,
Enkele dagen geleden hebben we de distributieriem, waterpomp, koelvloeistof etc vervangen.
Nu lijkt het alsof er lucht in het koelsysteem blijft zitten. De temp blijft oplopen tot ong 95 graden.
Als ik wat "speel" met de kachel daalt de temp weer tot wat normaal is, zo'n 85 graden.
We hebben de motor warm laten draaien met de vuldop van het resservoir af. Ook hebben we de auto iets opgekrikt om een hoogste punt te creëren.
Heeft iemand misschien een tip of idee hoe we het ontluchten kunnen versnellen?
Alvast bedankt voor het mee denken.
gr Ties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kijk het nog even aan moet zichzelf ontluchten
en 95 graden is toch goed
Hallo Willem,
Ik ben niet anders gewend dan dat de temp oploopt tot 85 graden.
Als ik stil sta loopt hij normaliter op tot iets boven de 90, waarna de ventilator aanspringt en hij afkoelt tot net onder de 90.
Als ik vervolgens ga rijden koelt hij verder af tot ong 85 graden.
Dus het is een beetje vreemde gewaarwording dat de temp nu tijdens het rijden (met kachel/ventilators dicht) oploopt tot over de 90 gr.
Als ik dan de kachel vol open draai zakt hij iets.
Maar als ik je goed begrijp zou het systeem zich vanzelf moeten ontluchten.
Er zit nergens een ontluchtingsklepje cq ventiel oid wat ik over het hoofd heb gezien?
gr Thijs
13 jaar
denk dat het komt omdat je aan de auto gesleuteld hebt
andere waterpomp en zo denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken
er zit geen ontluchting op gaat via de dop van het expansie vat
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar