Heren.
Ik heb een astra f 16i 1992,met het volgende probleem:heb hem rijdend weggezet en start niet meer.
Dit heb ik gedaan:bougies vonken niet.
:bobine geeft geen vonk.
nieuwe bobine geplaatst en nog geen vonk.
Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen?
bvb dank
gr Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alle zekeringen heel?
Krijgt de bobine bij contact aan 12V??
kan ook zijn dat de Hall-Gever kapot is. dit is de toerental gever die in de ontsteking geplaatst is.
deze kun je vaak wel op de sloperij vinden.
let wel goed op hoe de ontsteking staat als je m eraf haalt.
probeer de nieuwe er zo weer op te zetten.
Willem
Deze heeft geen hall-gever. Dat heeft alleen de 14i. Deze 16i heeft een moduul in de verdeler zitten. Hier zitten 5 of 6 draadjes aan. Deze gaan nog wel eens stuk. Moduul zit met 2 schroefjes vast.
Monteer in ieder geval een originele en geen goedkope imitatie. Die imitatie zijn over 6 maand weer stuk. Al diverse malen gehad.
Gr.
Jupz deze heeft wel degelijk een hall gever.
deze zit achter module in de ontsteking.
deze heb ik al 2x kapot gehad bij de C16NZ.
Willem
Njet, wel een spoel maar geen halgever.......
Gr.
Wat doet die spoel dan.
er zitten 4 magneetjes tegenaan die in de rondte draaien.
en waar haalt deze motor zijn toerental vandaan dan??
Heren
Bedankt zovast voor de reakties.
Ik zal de auto eerst naar huis halen hij staat 60km verder,dus ook niet makkelijk.
zal alles even controleren en dit even melden
in ieder geval bedankt.
gr Hans
16 jaar
Hall-gever (c1.4nz) werkt anders dan een spoel (c1.6nz).
Hall-gever geeft zelf en blokspanning af, spoeltje geeft een sinus signaal af die in je ontstekingsmoduul wordt omgezet tot een blokspanning.
effectief zijn het dus allebei toerentalsensors, alleen de werking (en dus de naam van het ding) is anders.
Henk
Okeej, dan is het bij de C16NZ dus een Pulse gever.
Willem
Heren
Ik heb de auto gisteren opgehaald en vanmorgen gemeten met kontakt aan.
akku 12,2V
bobinestekker 3 draden :bruin 12,2V
zwart/rose 12,2V
zwart 12,2V
stekker vanaf ontsteking 4 draden:zwart/rose 0,00V
wit/zwart 0,02V
paars/wit 0,11V
wit 0,02V
stekker die van binnenkomt 4 draden:bruin 1,01V
bruin/zwart 0,00V
paars/zwart0,01V
wit 0,06V
dit zijn de meet resutaten met het kontakt aan.
hoe en wat nu verder?
verdeelhuis schoongemaakt en de rotor deze zit vast.
kan ik ook meten als ik de motor start zonder de meter te vernielen?
bvb dank gr Hans
16 jaar
hallo ik denk dat willem gelijk heeft gewoon een verdeeler huis halen bij de sloop.
is mij ook overkomen de anwb zij dat het de module was. kapot gegaan door de bobine.
heb ik beide vervangen geen resultaat .toen heb ik op de sloop een anderverdelerhuis gehaald.
en hij liep meteen weer als een zonnetje. prijs 30 euro.
veel succes. ruud.
volgens de heren van de sloop komt het vaak voor.
16 jaar
vonkt nog niet nadat ik al de onderdeen heb gehaald
16 jaar
bel de anwb voor advies als je lid bent het is het proberen waard
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar