close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: ontsteking signaal ecu c1.6nz

Bouwjaar: 1990

Hallo,

Ik heb een kadett 1.6i staan die wel vonkt maar niet inspuit.
Als ik het contact aan zet hoor ik de benzine pomp een paar seconden lopen, maar als ik de motor start dan loopt de benzine pomp niet en ook de injector wordt niet aangestuurd.
Ik mis naar mijn mening dus het toerental signaal vanaf de ontsteking naar de ecu.
Nou wil ik vragen of iemand mij kan vertellen welke draad wat is vanaf de ontsteking naar de ecu.
Dus wat de functie is en welk signaal ik daar moet meten. bruin=massa, wit=??? (A), violet/zwart=??? (B), bruin/zwart=??? (C)
De draden heb ik wel al vanaf de ecu naar de ontsteking doorgemeten en die zijn goed.
Maar ik moet even zeker weten of nu de ontsteking of de ecu defect is. Ik ben zelf geen opel monteur dus ik heb geen onderdelen liggen om even om te wisselen.

Alvast bedankt,

Groeten Motoron ;)

Geplaatst door

Motoron (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De pomp gaat pas weer lopen als de motor aanslaat.
De ecu is (was) 'n erg veel voorkomend probleem bij die auto's. Met name bij de 13i en 16i. Die ecu's zijn ook het zelfde,ook van Corsa-A, Vectra-A, alleen de eprom is anders. Het snelste is dus 'n ecu uitwisselen, waarbij je eventueel eerst de eprom moet overzetten. Deze vind je onder de kap aan de achterzijde van de ecu, die aan de zijkant met 'n paar zeskant-parkers vast zit. Wat we ook wel eens deden, is de ecu met je handen als het ware torderen. Dit leverde nog wel eens resultaat. Wist je meteen wat er fout was.
De moduul in de verdeler is ook 'n goede mogelijkheid.

Petje57 0
badge

18 jaar

toerental signaal = b(pu/bk) 5v blokspanning.tijdens starten stuurt de toerental(nokkenas)sensor het ontstekingsmoduul rechtstreeks aan,c(br/zw)is dan 0v.komt het toerental boven 400rpm dan word c 5v konstant naar ecu waardoor deze het moduul via a(wit) d.m.v een pulsbreedte signaal aanstuurt.
J.E

janh5107 0
badge

18 jaar

Ik heb een keer gehad bij een 8 klepper dat de stekker van de nokkenas sensor er af was,deze zit aan de achterkant van de motor tussen inlaat spruitstuk en dis riem ongeveer 10 a 15 cm onder kleppen deksel.
gr leo

Leo6495 0
badge

18 jaar

Heeft dit type een nokkenas sensor?? Ik kan dit in het schema niet terug vinden.

Motoron 0
badge

18 jaar

ja in verdeler

h.hannemann 0
badge

18 jaar

Kijk dat is wat ik wou weten.
Bedankt voor deze informatie Jan.
Ga ik van de week mee aan de slag.
Als ik er uit ben wat het probleem is laat ik het nog weten.

Groeten

Motoron.

Motoron 0
badge

18 jaar

Zelf een stukje elektronica inelkaar gezet wat een blok spanning afgeeft van 5 volt met instelbare frequentie, deze aangesloten op aansluiting b. De benzine pomp ging gelijk draaien en de injector werd ook aangestuurd.

Het probleem zat dus in de uitgang van het ontstekings moduul.
Maar omdat ook de stekkers in de ontsteking weggeteerd waren, zijn we opzoek gegaan naar een goede tweedehands ontsteking.
Deze na lang zoeken eindelijk gevonden en gemonteerd.
Probleem opgelost, motor loopt weer prima.

Hierbij allemaal nog bedankt voor de racties.

Groeten,

Motoron

Motoron 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.