Mijn youngtimer kadett D 1.2N van 1982 met 48000 orginele km's kraakt toch wel iets met opschakelen van de 1e naar de 2e versnelling. ik heb de bak eruit gehad ,niks aan te zien en toch maar de synchromesring vernieuwd maar zonder resultaat.vooral als ie koud is doet ie het harder, het is een F10 bak met 4 versnellingen. wie weet er raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al geprobeerd om n teflon toevoeging bij de versnellingsbakolie te doen? kost niks en wil toch wel ns helpen.
olie vervangen door ATF olie.
18 jaar
Nee dat vind ik beide geen correcte oplossing er moet iets fout zijn waardoor dit word veroorzaakt
Peter,
Buig het veertje van de blokkeerspieen maar eens wat meer open, dat helpt wel.
Je hebt toch wel de juiste synchromesring vernieuwd?
Hans
ja Hans de synchromesring van de 2 ja waar dienen die 3 blokkeerspieen( soort veertjes) precies voor?
Die veertjes drukken de spieen naar buiten en remmen de tandwielgroep die geschakeld moeten worden af.
Hans
Ik heb vanalles geprobeerd de veertjes wat gebogen,het veertje drukt met een uiteinde ook tegen de synchromsering dit ook wat gebogen maar alles geen effect hij schakelde nog zelfs zwaarder in de 2e. alles weer teruggebogen en weer in elkaar gezet. heb ook nog contact gehad bij de dealer in de buurt een monteur die toen aan deze auto's heeft gewerkt wist zich nog te herrinneren dat er destijds een servicebulletin over geweest is hij adviseerde ook de olie 50/50 te mengen met ATF olie.dit advies samen met dat van Royke Janssen hier heeft mij eraan gezet er gewoon 100% ATF olie in te doen. het probleem is hiermee opgelost hij schakelt perfect, heren bedankt
Lichtjes krakende bak bij het schakelen van 1 naar 2 is een typisch kwaaltje van deze auto.
Ik kan mij geen kadettje herinneren die het niet had.
18 jaar
ik meen me hetzelfde te herinneren, nog met het gevoel van dat korte pookje, een kadetje kraakte altijd een beetje bij schakelen naar tweede, dat was toen normaal, samen met het rare weggedrag
18 jaar
klopt schijnt zo te zijn bij die eerste bakken van dit type, heb nu een gmodificeerde van een 1.2 corsa 1991 erin gezet probleem over deze heeft nl grotere synchromesringen,iedereen bedankt voor jullie antwoord
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar