Hallo allemaal
Mijn opel kadett uit '79 heeft sinds kort een vreemd symptoom.
Het begon ongeveer een maand geleden, ik moest remmen op de afrit van de snelweg, ging dus van 120 naar 0 in zo'n 20 seconden. Toen sloeg te motor af. Heel geruisloos, olielampje en acculampje gingen branden. Hij wilde meteen weer starten. De volgende keer moest ik remmen voor een plotselinge file, hetzelfde probleem, alleen toen wilde ie niet meteen starten. De derde keer was ik gestopt langs de snelweg bij het benzinestation, was ie ook afgeslagen. Toen ik weer ging starten deed ie het pas na heel vaak proberen.
Hij sloeg steeds vaker af, ook bij filerijden of in de stad bij stoplichten. In principe alleen op een warme motor, maar af en toe ook als ie nog koud is. Ik ontdekte dat als ik tijdens het remmen de choke uittrek hij wel blijft draaien.
Alle bedrading is langsgelopen. De dynamo is goed. Benzinefilter schoongemaakt (het benzinefilter was eerst bijna helemaal vol, toen ie anders was afgesteld is ie steeds bijna helemaal leeg). Het blok lijkt ook erg warm te worden, maar mijn temperatuurmetertje zegt dat het goed is (wellicht is deze kapot, of meet ie ergens anders?).
Hij is wat ruimer afgesteld en loopt nu harder stationair. Daardoor sloeg ie minder snel af. MAar toen ie gisteren afsloeg (midden op een kruispunt waar ik geen kant op kon....aarghhhh) wilde hij niets meer doen. Geprobeerd tot ie helemaal niets meer deed en vervolgens anderhalf uur op de anwb moeten wachten. Die man riep dat het de carberateur was. MEt een startkabeltje liep ie weer. Ik van Amersfoort naar Groningen gereden zonder problemen, tot de afrit in Groningen. Sloeg ie weer af. GElukkig kreeg ik m weer aan de praat. MAar ik ga er nu niet meer mee rijden, beetje te gevaarlijk.
Wie heeft een idee wat dit kan zijn?????? Ik hoop dat ik deze zomer nog lekker kan rondrijden in mijn trouwe opeltje.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Sara
PS Klopt het dat cilinder 1 die aan de koplampkant is?
PPS Weet iemand ook op hoeveel graden de voorontsteking moet?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste,
Controleer eens op valse lucht door door een gescheurd en/ of afgebroken slangetje. Dan bedoel ik die naar en van de carburateur toe.
Suc6
Ralf
Sara,hier wat gegevens :
[url=http://img190.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img190.imageshack.us/img190/912/k...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
Kwaburateur probleem?
Volgens mij zit er tussen het inlaat spruitstuk en carburateur een rubberen ring,die wil wel krimpen als hij op leeftijd is.
Of anders de benzineleiding aansluiting op de benzine tank,die wil wel eens licht verstopt zitten.
Zie je eigen woorden:benzine filter bijna vol,ik zou er maar een nieuwe opzetten.
15 jaar
Hans zit, denk ik, aardig in de goede richting.
Het zal zeker de moeite waard zijn om de carburateur eens schoon te maken. Even de 6 schroefjes van de bovendeksel los maken, de chokekabel en benzineslang los en dan de deksel er af pakken. Daarna het vlottertje er uit pakken ( pas op dat je het koperen veertje niet kwijt wordt) en de vlotterkamer even goed doorblazen met perslucht. Tevens aan de zijkant de koperen stationaire sproeier er uit draaien en doorblazen.
Bij een automaterialenzaak kun je eventueel een los benzinefiltertje kopen. kost maar een paar euro. Deze monteer je dan net voor de carburateur in de benzineaanvoerslang.
Succes.
voetpakking carb
15 jaar
contactpunten afstellen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar