auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Kadett: Opel kadett d, rem werkt soms wel, en soms niet??

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2n

Hallo alle,


Mijn opel kadett d uit 1981 heeft een probleem met de rem.
de ene keer kan ik hem intrappen en dan staat er spanning op, en de andere keer kan ik hem intrappen en dan zakt hij als het ware in, en word de spanning heel laag waardoor ik hem helemaal na achter in kan trappen, ik heb de olie al nagekeken. ook lekt hij niet.
kan iemand mij mischien proberen te helpen?

ik zou heel erg blij zijn als iemand mij kan proberen te vertellen hoe ik dit kan oplossen!

Vriendelijke Groeten,

Luuk

Geplaatst door

Luukkadettd (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat komt door inwendige lekkage van de hoofdremcilinder. In plaats dat de zuiger de remvloeistof onder druk zet tijdens het intrappen, lekt de vloeistof langs de afdichting terug het reservoir in. Vandaar dat je aan de buitenzijde niets ziet.
Mogelijke oplossingen: revisieset monteren of pomp vervangen. Tik op deze site www.hbase je kentekennummer in en je kunt zo zien wat je nodig hebt. Middelste kolom: remhydroliek

moderator 0
badge

15 jaar

ik heb de hoofdremcilinder inderdaad gevonden, maar hoe kan ik deze het best demonteren, en hoe krijg ik deze uberhaupt uit elkaar? ik heb hier totaal geen verstand van.

alvast heel erg bedankt!

Mvg Luuk

Luukkadettd 0

15 jaar

Niet gaan klungelen met remmen als je niet weet hoe het moet. Een boom springt niet aan de kant..........
Geef een paar centen meer uit en laat het door iemand doen die er wel verstand van heeft. Een universele garage is meestal een stuk(je) goedkoper en je weet dan dat het verantwoord gerepareerd wordt EN veel sneller klaar hebt.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

zal ik de gehele hoofdremcilinder moeten vervangen? of zou een revisiesetje genoeg zijn? dit scheeld volgensmij erg in prijs?

alvast bedankt!

Groeten Luuk

Luukkadettd 0

15 jaar

Revisiesetje is normaliter genoeg maar moet natuurlijk wel op de juiste manier gemonteerd worden.
Van belang hiervoor is dat de cilinder aan de binnenzijde niet beschadigd is middels krassen. Want dan dichten de nieuwe cups ook niet af. Maar dat zie je pas als het binnenwerk uit de cilinder is gehaald. Soms is het verstandig om even met een cilinderhoon door de cilinder te gaan. Een beetje vakman heeft zoiets wel. Montage van een revisiesetje door een vakman duurt ongeveer 20 minuten.

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Het hoeft niet direct de hoofdremcylinder te zijn. Vaak komt voor dat de achterwiel cylinders lekken. Zelf reviseren is geen optie want zoals al eerder gestelt moet de boel gehoond worden met speciaal gereedschap en dan nog, een foutje is zo gemaakt. Ga als je de achterremmen gecontroleerd hebt even naar de sloop voor de onderdelen, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar nooit als leek reviseren want dat is spelen met je leven.

Succes.

ronny530 0

15 jaar

[quote=ronny530]Het hoeft niet direct de hoofdremcylinder te zijn. Vaak komt voor dat de achterwiel cylinders lekken. Zelf reviseren is geen optie want zoals al eerder gestelt moet de boel gehoond worden met speciaal gereedschap en dan nog, een foutje is zo gemaakt. Ga als je de achterremmen gecontroleerd hebt even naar de sloop voor de onderdelen, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar nooit als leek reviseren want dat is spelen met je leven.

Succes.[/quote]
En remdelen van de sloop halen als leek is wel verantwoord?

Hans

Hans4037 0
badge

15 jaar

Gewoon een nieuwe halen,monteren,ontluchten,klaar..

Geen gezeik,en safe spelen als het om rem en stuur inrichting gaat..

Volgens mij is een nieuwe ook niet zo gek veel duurder als een revisie set,maar kan me vergissen.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=ronny530]Het hoeft niet direct de hoofdremcylinder te zijn. Vaak komt voor dat de achterwiel cylinders lekken. Zelf reviseren is geen optie want zoals al eerder gestelt moet de boel gehoond worden met speciaal gereedschap en dan nog, een foutje is zo gemaakt. Ga als je de achterremmen gecontroleerd hebt even naar de sloop voor de onderdelen, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar nooit als leek reviseren want dat is spelen met je leven.

Succes.[/quote]
Als de achterremcilinders lekken verlies ik toch olie? of zie ik dit verkeerd? hoe kan ik het best controleren of deze lekken?

alvast bedankt,

groeten Luuk

Luukkadettd 0

15 jaar

waar begin je aan als je niet weet wat je moet doen
werken aan zo,n rem systeem is niet moeilijk .
maar als je al aan je hoofdrem cilinder wilt beginnen
houdt ik mijn hart vast
haal als je toch zelf wilt klussen eerst je achterste pannetjes er af wip een stof kapje
is het daar nat heb je al een startje maar nogmaals
gezien je verhaal zou ik het laten doen want je rem
is de laatste barricade tusssen jezelf en onze lieve heer
mvgwillem2

kleijn 0

15 jaar

als deze lekken zijn je banden aan de binnenkant nat en moet je elke keer remvloeistof bijvullen,maar inderdaad als ik dit allemaal zo lees mooi door iemand met kennis van zaken laten doen gewoon nieuw erop en niet prutsen met remmen[quote=Luukkadettd][quote=ronny530]Het hoeft niet direct de hoofdremcylinder te zijn. Vaak komt voor dat de achterwiel cylinders lekken. Zelf reviseren is geen optie want zoals al eerder gestelt moet de boel gehoond worden met speciaal gereedschap en dan nog, een foutje is zo gemaakt. Ga als je de achterremmen gecontroleerd hebt even naar de sloop voor de onderdelen, ben je voor een paar tientjes klaar. Maar nooit als leek reviseren want dat is spelen met je leven.

Succes.[/quote]
Als de achterremcilinders lekken verlies ik toch olie? of zie ik dit verkeerd? hoe kan ik het best controleren of deze lekken?

alvast bedankt,

groeten Luuk[/quote]

enne onderdelen van een opeltje uit 81 kosten toch gewoon helemaal niks en als dit allemaal zo oud is zul je toch een keer alles moeten vernieuwen

reparatie van een Hoofremcilinder ofwel een van de wielremcilinder, weegt niet op tegen een nieuwe. De tijd die eraan besteed wordt is doorgaans duurder
dan monteren van een nieuwe.!!

Met de remhydrauliek moet zorgvuldig worden omgegaan. Het is zelfs link om een leek te informeren over het knutselen aan deze. "want hun hadden gezegd......".

Als je geen ervaring en/ of verstand van deze hebt, blijf er dan vanaf.....

Suc6

Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

15 jaar

repareren in de geest van nieuwe cupjes pas nog geprobeerd geen losse cupjes meer te verkrijgen
nieuwe wiel rem cilinder zat kosten 30 euro per stuk.
vind trouwens dat zo,n oud beestje gewoon recht heeft op nieuw spul.

kleijn 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.