Opel is op hol geslagen en loopt daarna op 3 cilinders, kop eraf gehaald. Gat in zuiger 2e cilinder, op het oog heeft de cilinderkop niks geleden. Heeft iemand dit ooit meegemaakt en eventueel gereviceerd?? Alles vanaf de EGR klep is behoorlijk dichtgeslipt, kan dit mogelijk de oorzaak zijn?? Auto heeft 133000 km gelopen.
Alvast bedankt,
martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een op hol geslagen diesel wordt meestal veroorzaakt door de olie die boven verdampingspunt komt door slechte koeling (zelf meegemaakt, was een kwestie van inde versnelling houden en doodtrappen op de rem.). De olie verdampt dan en komt in het inlaat spruitstuk, en zie daar de motor loopt op smeerolie en toerental neemt dramatische vormen aan todat de kleppen een gat boren in je zuiger. Ik zou de klppen van de 2e cylinder maar vervangen, die hebben vast een tik gehad, valt nog mee dat ze terug omhoog zijn gekomen. Zuiger revisie lijkt me veel werk, succes ermee. NB dat dichtslippen zou wel een verdampte olie kunnen zijn die aankoekt in de inlaatspruitstuk.
oorzaak vaak te zwaar belast
13 jaar
volgens mij ligt het aan een defecte injector,die kan zo een gat in de zuiger branden.
als tijdens het rijden de compressie door de zuiger slaat komt er zoveel onderdruk dat de motor op hol kan slaan.
Vandaag zuigers eruit gehaald, bleek dat de zuiger vanaf de pistonpen doorgescheurd is. Dat verklaard ook het kleine gaatje in de zuiger. De cilnder en de andere zuigers hebben niks meegemaakt. laat de kop bij revisie bedrijf vlakken en afpersen, nieuwe zuiger erin en hopen dat t goed is
13 jaar
het lijkt mij wel verstandig om ook de injectors even te laten testen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar