Vectra B 1.8 16V CDX staat nu op bijna 2ton kilometers.
Sinds gisteren opeens na een paar minuten rijden begonnen met bokken en stoten. Flink doortrekken in de toeren gaat wel goed, maar zo tussen stationair en 3 á 4000 toeren is ie enorm aan het stoten. Met gas los wil ie ook wel eens afslaan. Na zo'n half uur uit te zijn geweest moest ik nog 30km naar huis, dit ging met geen centje pijn, net alsof er helemaal niets aan de hand was/is.
Wat me echter opviel is dat de cruise controle het opeens niet meer doet, de NCDR1100 van het Nederlands op het Duits ging ?? en het indicatie lampje met autootje en steeksleutel weer uit ging.. Net alsof de hele auto een enorme reset gekregen heeft, hoewel de klok en dagteller niet terug gezet waren.
Vandaag weggereden en na een paar minuten weer precies hetzelfde probleem... Naar de Opel dealer gereden en kon een, niet wisbare, foutcode zien voor het gasklephuis.
Bij stationair draaien hoor je de gasklep bijna ratelen en bijstellen waardoor het toerental uiteraard veranderd en ook soms weer afslaat omdat de klep ook dicht gaat.
Gasklephuis eraf gehaald en gereinigd, verder niets raars aan te zien. Alle slangen, draden en stekkers zijn goed, geen vacuüm lekken. Het hele handeltje weer opgebouwd en hetzelfde probleem was weer terug. Wanneer ik de luchtinlaat slang los laat kan je de klep zien bewegen, korte abrupte schokken waarbij die 'm ook soms helemaal dichtdrukt/smoort waardoor de motor afslaat.
Ik verdenk het gasklephuis of de kleine ECU die aan de motor zit.
Iemand enig idee wat hier het probleem is/kan zijn?????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Auto staat nu bij de dealer voor een nieuwe ECU... Ik hoop dat dit het inderdaad is wat het kost bakken met geld!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar