Opel Astra: opel astra 1600 8v loopt op 3 cilinders

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 8v

hoi

Ik heb hier een opel astra 1600 8v staan die op 3 cilinders loopt
Het probleem doet zich voor op de 2 de cilinder
Het gaat om een monopoint
Nokkenas gecontroleert op slijtage deze lijkt in orde
Bougies vervangen en kabels gewisseld vonk is ook in orde
Het is het type met bobineblok
Compressie gemeten deze was op cilinder 1 7,5 bar
cilinder 2 6,0 bar dit is de cilinder die niet mee doet
cilinder 3 8,0 bar
cilinder 4 8,5 bar

Nu is de cilinder 2 een opvallende omdat deze lager ligt als de rest maar maar heb wel vaker een motor gehad met 6 bar die wel gewoon op 4 poten loopt
sta even voor een raadsel en voor dat ik de kop eraf haal hoop ik dat iemand nog wat tips of ervaringen met me wil delen

Er is geen storingscode

skyline560hp

Geplaatst door skyline560hp (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Inlaatpakking of voetpakking lek?

skyline560hp (0), 12 jaar geleden

Inlaatpakking had ik remreiniger op gespoten en vernam geen verschil in toeren om hem goed te controleren zal ik eerst inlaat er even af moeten halen
Met voetpakking bedoel je koppakking?

dank voor je reactie

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Nee, de pakking onder het injectiehuis.

Overigens:Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar “antwoord direct” boven staat en NIET via de button “citeren”.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Haal anders de aansluiting van de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk eens los en plug deze af. Kijk of de motor dan wel goed loopt op alle cilinders.

skyline560hp (0), 12 jaar geleden

ok ik zal reactie geven via antwoord direct

ik zal de pakking onder het injectie huis gaan controleren en zal mijn bevindingen hier daarna gaan posten
ik had me een beetje te veel gericht op het drukverschil maar er kan natuurlijk ook vervuiling tussen de kleppen gaan zitten door het slechte lopen
wat het druk verschil verklaard

skyline560hp (0), 11 jaar geleden

hoi

Alle mogelijkheden met het inlaat systeem bekeken eerst geen oorzaak kunnen vinden daarna kop verwijderd om toch de kleppen maar te controleren hier ook niks bijzonders aan te zien alleen 1 zuiger dichte niet goed meer af en er was ook veel carterdruk.
Aangezien er toch al veel dingen aan blok gedaan moesten een blok gekocht met 120000 km nieuwe riem waterpomp enz.... voor weinig goed draaiend.
Alles overgebouwd incl spruitstukken injectiesysteem lambda krukas positiesensor ontstekking alles wat direct aan het blok zit.
Na starten leek alles in orde alleen even later begon motor weer 800 toeren te lopen en klinkt stationair weer als hij cilinder mist.

wat zou ik nog over het hoofd hebben kunnen zien en meet een egr ook of gaat deze alleen open en dicht aangzien er een 5 polige stekker aanzit deze is afgedopt

het is een 1.6 szr

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Ook de rembekrachtiger al eens afgedopt?

skyline560hp (0), 11 jaar geleden

ja ook gedaan en alle vaccuum gecontroleert maar helaas

man!ac (0), 11 jaar geleden

Misschien toch de DIS module defect?(ontsteking)

Wimski (0), 11 jaar geleden

Als je dit zo leest is er ietsm is met je aanbouwdelen en niet met de motor zelf
Zit er ook geen klein gaatje in je inlaatspruitstuk
Werken alle injectoren mee

R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden

Kijk even of de injectoren meewerken enaansturing bobineblok heb al eens een ECU stuk gehad die de injector niet aanstuurde.
Eerst meten.

Gr Ron

skyline560hp (0), 11 jaar geleden

het is een monopoint dus aansturing injectoren lijkt me wel in orde inlaatspruitstuk met injectiehuis is mee overgebouwd en niet van het blok afgeweest en in de andere auto draaide hij goed
aansturing bobine zou kunnen iemand die me uit zou kunnen leggen hoe ik dit kan controleren het is een 5 polige stekker op de dis ontstekking ik heb trouwens wel vonk maar idd wel het idee dat de 2de en 3de cilinder de bougie een iets andere kleur had als de 1e en 4de

bedankt nogmaals voor het meedenken iedereen

man!ac (0), 11 jaar geleden

Misschien stomme vraag, maar heb je geen foutcodes?
Als je lampje MM kapot zou zijn, is het ver zoeken natuurlijk.

skyline560hp (0), 11 jaar geleden

nee helaas hij geeft geen fout codes lampje motormanagement werkt enige storing was lambda en deze is vervangen

gr

R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden

Wat is het motor type dan Astra F of G X16SZR??

Met een ledlampje kun je controleren of hij aangestuurd word als het X16SZR is is pootje 1 plus via contact 2 massa 3 en 4 aansturing van ecu dus op die 2 zou een signaal moeten krijgen.

Gr Ron

skyline560hp (0), 11 jaar geleden

het is een astra g met inderdaad een x16szr motor de motor komt uit astra f heb motorsteun bij distributie overgezet ik zal de signalen controleren en mijn bevindingen plaatsen weet je toevallig ook welke pen bezetting hij op de ecu heeft dan kan ik ook de bekabeling op breukje controleren

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.