hoi
Ik heb hier een opel astra 1600 8v staan die op 3 cilinders loopt
Het probleem doet zich voor op de 2 de cilinder
Het gaat om een monopoint
Nokkenas gecontroleert op slijtage deze lijkt in orde
Bougies vervangen en kabels gewisseld vonk is ook in orde
Het is het type met bobineblok
Compressie gemeten deze was op cilinder 1 7,5 bar
cilinder 2 6,0 bar dit is de cilinder die niet mee doet
cilinder 3 8,0 bar
cilinder 4 8,5 bar
Nu is de cilinder 2 een opvallende omdat deze lager ligt als de rest maar maar heb wel vaker een motor gehad met 6 bar die wel gewoon op 4 poten loopt
sta even voor een raadsel en voor dat ik de kop eraf haal hoop ik dat iemand nog wat tips of ervaringen met me wil delen
Er is geen storingscode
Geplaatst door skyline560hp (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
Inlaatpakking of voetpakking lek?
skyline560hp (0), 12 jaar geleden
Inlaatpakking had ik remreiniger op gespoten en vernam geen verschil in toeren om hem goed te controleren zal ik eerst inlaat er even af moeten halen
Met voetpakking bedoel je koppakking?
dank voor je reactie
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
Nee, de pakking onder het injectiehuis.
Overigens:Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoord direct boven staat en NIET via de button citeren.
Het herhalen van de laatste reactie heeft geen enkele toegevoegde waarde voor het oplossen van uw vraag cq. probleem.
moderator (0) PRO, 12 jaar geleden
Haal anders de aansluiting van de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk eens los en plug deze af. Kijk of de motor dan wel goed loopt op alle cilinders.
skyline560hp (0), 12 jaar geleden
ok ik zal reactie geven via antwoord direct
ik zal de pakking onder het injectie huis gaan controleren en zal mijn bevindingen hier daarna gaan posten
ik had me een beetje te veel gericht op het drukverschil maar er kan natuurlijk ook vervuiling tussen de kleppen gaan zitten door het slechte lopen
wat het druk verschil verklaard
skyline560hp (0), 11 jaar geleden
hoi
Alle mogelijkheden met het inlaat systeem bekeken eerst geen oorzaak kunnen vinden daarna kop verwijderd om toch de kleppen maar te controleren hier ook niks bijzonders aan te zien alleen 1 zuiger dichte niet goed meer af en er was ook veel carterdruk.
Aangezien er toch al veel dingen aan blok gedaan moesten een blok gekocht met 120000 km nieuwe riem waterpomp enz.... voor weinig goed draaiend.
Alles overgebouwd incl spruitstukken injectiesysteem lambda krukas positiesensor ontstekking alles wat direct aan het blok zit.
Na starten leek alles in orde alleen even later begon motor weer 800 toeren te lopen en klinkt stationair weer als hij cilinder mist.
wat zou ik nog over het hoofd hebben kunnen zien en meet een egr ook of gaat deze alleen open en dicht aangzien er een 5 polige stekker aanzit deze is afgedopt
het is een 1.6 szr
moderator (0) PRO, 11 jaar geleden
Ook de rembekrachtiger al eens afgedopt?
skyline560hp (0), 11 jaar geleden
ja ook gedaan en alle vaccuum gecontroleert maar helaas
man!ac (0), 11 jaar geleden
Misschien toch de DIS module defect?(ontsteking)
Wimski (0), 11 jaar geleden
Als je dit zo leest is er ietsm is met je aanbouwdelen en niet met de motor zelf
Zit er ook geen klein gaatje in je inlaatspruitstuk
Werken alle injectoren mee
R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden
Kijk even of de injectoren meewerken enaansturing bobineblok heb al eens een ECU stuk gehad die de injector niet aanstuurde.
Eerst meten.
Gr Ron
skyline560hp (0), 11 jaar geleden
het is een monopoint dus aansturing injectoren lijkt me wel in orde inlaatspruitstuk met injectiehuis is mee overgebouwd en niet van het blok afgeweest en in de andere auto draaide hij goed
aansturing bobine zou kunnen iemand die me uit zou kunnen leggen hoe ik dit kan controleren het is een 5 polige stekker op de dis ontstekking ik heb trouwens wel vonk maar idd wel het idee dat de 2de en 3de cilinder de bougie een iets andere kleur had als de 1e en 4de
bedankt nogmaals voor het meedenken iedereen
man!ac (0), 11 jaar geleden
Misschien stomme vraag, maar heb je geen foutcodes?
Als je lampje MM kapot zou zijn, is het ver zoeken natuurlijk.
skyline560hp (0), 11 jaar geleden
nee helaas hij geeft geen fout codes lampje motormanagement werkt enige storing was lambda en deze is vervangen
gr
R_Bakker (0) PRO, 11 jaar geleden
Wat is het motor type dan Astra F of G X16SZR??
Met een ledlampje kun je controleren of hij aangestuurd word als het X16SZR is is pootje 1 plus via contact 2 massa 3 en 4 aansturing van ecu dus op die 2 zou een signaal moeten krijgen.
Gr Ron
skyline560hp (0), 11 jaar geleden
het is een astra g met inderdaad een x16szr motor de motor komt uit astra f heb motorsteun bij distributie overgezet ik zal de signalen controleren en mijn bevindingen plaatsen weet je toevallig ook welke pen bezetting hij op de ecu heeft dan kan ik ook de bekabeling op breukje controleren
gr