hallo,
ben al dagen aan het zoeken na een probleem zal even uitleggen wat er gebeurd is .:
zette de auto op de oprit liet hem stationair lopen,
liep er bij weg en toen ik er 5 meter bij vandaan was viel de moter uit wat me opziel was dat vlak voor het uitslaan hij een heel klein en zacht plofje had. ik heb geprobeerd meerdere malen om hem te starten maar hij wil gewoon niet aanslaan.
nou stinkt de auto behoorlijk na benzine met het starten dus heb ik de bougie s der uit gedraait nou komt er dus behoorlijk benzine uit de gaten (verzopen dus ..lijkt me)
en het vreemde is eigenlijk dat dat niet uit alle 4 komt maar eigenlijk maar uit 2.
en wat me opviel is dat hij wat benzine drupt bij de gaspositiesensor als ik het zo goed noem.
het is een 1600 moter met monopoint injectie en het bouwjaar is 92
vonkt krijgt die , benzine dus ook ,maar hij wil niet aanslaan,
verdelerkap en rotor ook ok
wie o wie kan me helpen dit probleem op te lossen
in afwachting van jullie reactie s,
mvg erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vermoedelijk de vonkversterker defect. Dat is het zwarte kastje in de verdeler met 2 stekkers er aan.
nou zal ik wel een domme vent zijn dat ik vraag waar ik die precies moet zoeken /?
zit die onder waar de verdelerkap op de ontsteking komt?
12 jaar
Verdelerkap losschroeven......
kan het dan ook kloppen dat de vonk nu iets witter is dan normaal?
want vind eigenlijk dat de vonk niet super is.
en waar kan ik dit halen slim om nieuw te halen en kostbaar?
of toch gewoon ff na de sloop rijden ?
in iedergeval bij voorbaat al dank voor het snelle reageren ga morgen gelijk kijken
12 jaar
ik heb toch snel nog ff gekeken maar als ik mijn verdelerkap er af draai zit er weer wat voor en hoe krijg ik dat ijzeren rondje er af of moet ik complete ontsteking er af draaien of nieuwe ontsteking kopen?
mvg erik
12 jaar
Ijzeren rondje? Het is toch wel een 16i? Zo ja, dan is dat de spoel. Kan blijven zitten. Die moduul kan er zo uit. Zit met 2 schroeven vast en aan beide zijden 1 stekker.
Van een nieuwe ontsteking kopen zul je niet vrolijk worden....... De moduul kost al genoeg. Wees verstandig en koop een originele en geen imitatie. Die zijn vaak na 6 maand al weer stuk.
hallo ja het is een 1600 met monopoint injectie ,
ja geel ijzer gekleurd zeg maar het is een rondje en aan de zijkant daarvan zitte twee inhammen zeg maaar alleen ik zie wel wat zwarts alleen nog geen schroevjes.
sorry voor mijn beroerde uitleg
mvg erik
12 jaar
Dat zwarte kastje, rechts op het plaatje is het moduul.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/717...][img]http://img717.imageshack.us/img717/6569/...[/img][/url]
de mijne ziet er toch iets anders uit wat u de spoel noemt die is bij mij groter en is aan de voorkaant helemaal glad daar druk ik het rotor tje weer op en dat zwarte kastje bij mijn is veel kleiner ,
het is overigens wel een 1600 8 klepper mischien zit daar ook verschil in bij de ontstekings 16 of 8 klepper,
zal eeerst na mijn werk vanmiddag bij thuiskomst ga ik weer kijken.
mvg erik
12 jaar
Dan zit daar een ontstekng van een 1.4i op met halgever. Vraag is dan: met een zwarte verdeelkap of met een bruin/oranje verdeelkap?
goedenmiddag ,
er zit een zwarte verdelerkap op
12 jaar
en je draait ze vast met twee kruiskop schroefjes
12 jaar
Bovenste model of de onderste?
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/580...][img]http://img580.imageshack.us/img580/4328/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/585...][img]http://img585.imageshack.us/img585/5144/...[/img][/url]
hallo,
het blok en de bak zijn van een astra 1.6i
ontsteking1.2i / 1.4 i van een corsa a merk ontsteking delco met een hallgever volgens mij, en geen vonkversterker al komt het volgens mij op het zelfde neer ongeveer.
vraag me ook af waar de module zich bevind mischien is die ook wel stuk.
antwoord op je vraag geef ik je in het volgende berichje ben nu niet thuis op dit moment volgenn mij is het de bovenste foto.maar zal zo even kijken als ik thuis kom.
mvg erik
12 jaar
Juist. Bij dat type ontsteking zit de vonkversterker onder de bobine. 1 Stekker met 4 aansluitingen.
Maar ik denk eerder dat die halgever in de verdeler de oorzaak is. Is los verkrijgbaar. Vervangen hiervan: verdeler demonteren, aan de achterzijde de spie uit de as tikken, dan de as er uit trekken en dan kun je bij de halgever komen. Zit met 2 of 4 schroefjes vast. Of een compleet andere verdeler halen en monteren......
hallo
prima ga ik mee aan de slag ,
bedankt voor het geduld haha , ik ga er morgen mee aan de slag als ik alles gedaan heb en moet even kijken wat de kortste klap is ik denk even een andere monteren als dat het probleem is laat ik het nog even weten en zoniet dan natuurlijk ook,
12 jaar
hallo,
afgelopen weekend bezig geweest maar nog geen resultaat
het enige resultaat is dat de moter ongeveer 3 sec. heeft gelopen en daarna viel he weer stil.
heb ook even na mijn olie peil gekeken en kwam tot de conclusie dat er veel en veel te veel in zit
olie gemengd met benzine, maargoed dat zal er ongetwijveld mee te maken hebben door het veelvuldig door starten.
morgen schone olie der in .
maar mijn vraagt blijft dus nog steeds waar zit het probleem?
zit ondetussen andere ontsteking op module , relais van brandstof inspuiting, injector, bougie s.
dus bij deze ik ben het spoor bijster
in afwachting van reactie mvg erik
12 jaar
Heb je vonk
ja heb vonk
12 jaar
ook op de bougie's, en ook brandstof, zoja dan moet hij lopen
hallo,
ja heb ook vonk op de bougie en hij krijgt ook brandstof maar wil niet lopen.
wel is me op gevallen dat er ter hoogte van de gaspositiesensor hij wat benzine lekt.
dit was nooit zo dus vind ik ook raar.
12 jaar
wie o wie kan me hier bij helpen?
zit inmiddels andere ontsteking op, nieuwe olie , nieuwe gaspositie sensor, nieuwe stappenmoter, nieuwe injector,
auto krijgt benzine heeft vonk vonkversterker ook verwisseld, auto slaat niet aan ...
wie o wie kan me hier verder bij helpen.
in afwachting van een reactie
mvg erik
12 jaar
dat is vanaf hier niet te beoordelen haal er een monteur of hulpverlener bij, want als hij alles krijgt moet hij lopen, Bougiekabels juiste volgorde,onsteking op tijd
hallo,
ja nou sorry maar het geld groeit me niet op mijn rug dus vandaar dat ik het via deze weg probeer.
had gehoopt dat iemand me verder kon helpen via deze weg.
mvg erik
12 jaar
ja dat begrijp ik ook , maar als je al zoveel hebt vervangen, kost het ook geld, geen kennis die verstand van auto's heeft, je moet toch wat
wel een kennis maaar die is te beroerd oim even te helpen kort gezegd.
12 jaar
hallo.
deze mag op slot probleem is op gelost.
voor diegene die mee heeft gedacht mijn dank
de fout zat hem in de ecu stuurprogramma kapot,
andere ecu der in en hij loopt weer superrr.
dus iedereen bedankt en tot 1 volgende ronde .
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar