👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo iedereen,
Ik ben sinds december 2012 eigenaar van een Opel astra 1.6SE uit 2001.
Toen ik hem kocht stond er 142.000 km op de teller.
Rond 162.000 km is de distributieriem vervangen.
Verder nooit problemen gehad tot ongeveer 177.000 km.
Eerst ging m'n accu stuk (nieuwe accu erin). 100 kilometer later kreeg ik een lekke band rechtsvoor(nieuwe band erop, vredestein sporttrack). Direct aangegeven dat ik sludge had bij de Opel dealer, konden ze niks aan doen hoorde bij het motortype zeiden ze.
Bij 182.000km greep een remklauw zich vast, waardoor er allemaal rook uit m'n linkerwielkast kwam. Auto afgesleept naar de Opel garage. Vervangen: Remblokken vooraan, remschijven vooraan en remtang lv (waar staat lv eigenlijk voor bedenk ik me net?).
17 juli ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk (1500km). Dus ik dacht laat ik maar even een grote beurt doen (184.000km) bij de dorpsdealer zodat hij op en top is. Vervangen:
Olie 5W30 longlife
Airco bijgevuld
Nokkenassensor
Einddemper
Middendemper
Montageset
Ik reed van de dealer naar huis tussen de 60 en 80 km/uur in de vijfde versnelling en voelde ineenkeer m'n auto trillen. Ik dacht eerst dat het niet zo'n probleem was totdat ik naar m'n werk reed de week erna. Weer voelde ik af en toe m'n auto ongeveer 10-20 seconden trillen. Ik ben er nu dus op gaan letten en ik verneem het meestal bij een snelheid van rond de 60-70km/uur.
Ik ben terug naar de dealer gegaan waar mijn auto de grote beurt heeft gehad. Die heeft een stukje meegereden en zei dat het aan (een van) de band(en) lag. Hij dacht dat er in de band rechtsvoor (die dus recent is vervangen) een cup zat, en dat mijn auto daarom trilt. Hij zei er is weinig aan te doen en misschien rij je het er wel uit als je richting Frankrijk rijdt. Zo niet dan moest ik na de vakantie terugkomen. Het kon in ieder geval totaal geen kwaad. Volgens hem is mijn Opel astra voor de rest in topstaat (eigenlijk bijna alles is inmiddels ook al vervangen...).
Nu heb ik mijn wiel rechtsvoor vervangen voor het reservewiel. Hij trilt echter nog steeds af en toe. Ik voel het in m'n stuur, gaspedaal, stoel en zie het ook aan de motorkap voor m'n gevoel. Ik heb al wat op internet gezocht en in de meeste gevallen zeggen ze dat er waarschijnlijk een loodje is afgevallen. Ik heb van alle 5 de wielen de loodjes gecheckt en ze zitten er allemaal nog op.
Heeft iemand hier ook problemen mee (gehad)?
Is het vertrouwd om hiermee te rijden naar Zuid-Frankrijk?
En het belangrijkste, heeft iemand een idee hoe dit komt?
Bij voorbaat dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
LV staat voor links-voor...
Ik zou even naar een garage of bandenboer gaan en alle 4 de wielen van de auto opnieuw laten balanceren en laten controleren op hoogteslag, cuppen , en even laten kijken of er geen bulten in de wangen van de banden zitten i.v.m. gebroken koordlagen.
Dat is een karweitje van een half uurtje, en u weet meteen of alles netjes in orde is.
Ik kan immers op afstand niet beoordelen hoe de staat van de banden is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar