Wie heeft voor dit probleem een oplossing.
heb alle forums onderzocht op div. problemen maar kan na alles nagekeken te hebben nog geen oorzaak vinden.
het bericht start met
vlak voor ik de 2 lambdasondes heb vervangen begon de auto te hikken en in te houden.(deze waren beide al een tijdje stuk)
heb de 2 lamdasondes vervangen ecu reset gedaan met computer , fout meldingen weg.
auto gestart nog steeds onregelmatig stationair en hikken en inhouden.
Forum nagekeken staat dat het gasklephuis een bekend probleem heeft dat de vacuum poort onder de gasklep verstopt kan zitten.
Idd gasklep schoongemaakt gaatje uitgeboord en alles er weer terug op.
daarna liep de auto nog slechter.
Officieel dealer geweest '' je moet je egr klep schoonmaken'' eeehhhmmm deze auto heeft geen EGR klep.
dit is een type 2 blok.
Maar goed , computer er weer aangehangen '' misfire cylinder 1'' oke bombinebrug gebroken. (kan gebeuren)
Nieuwe bombine gehaald erop gezet , auto loopt nog steeds het zelfde.
Auto wil niet stationair blijven draaien en bij half gas loopt het toerental terug en bij volgas slaat ie bijna af.
Helder idee ik trek de stekker van de lmm eraf en wat denk je de auto loopt als een zonnetje.
Alleen loopt de auto nu keurig stationair als een V8 (wat opzich niet erg is)
stekker van de lmm er weer in auto reset gedaan auto loopt weer verschrikkelijk beroerd.
Stekker er weer uit loopt als een zonnetje enz enz.
Nou loopt een auto zonder een onderdeel meestal niet of beroerd.
Deze loopt perfect.
nou zou je zeggen dan blijf je lekker zonder lmm rijden maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.
De LMB sondes geven opzich de juiste waardes , LMM kan ik niet testen omdat hij dan beroerd loopt.
Helaas ben ik op welke forum dan ook dit probleem nog niet tegen gekomen.
Wie heeft enig idee wat dit probleem kan zijn.
een auto die een omgekeerd probleem heeft om het maar zo te zeggen.
ECU nagekeken en systeem check laten doen deze blijjkt in orde.
Dealer kent dit probleem ook niet.(die laten je een EGR schoonmaken die je niet eens heb)
ik weet het niet meer , jullie misschien wel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja,ik denk heel simpel dan,lmm vervangen.
Wat ook nog kan is dat je de leerwaarden van het gasklephuis moet resetten nadat je het hebt schoongemaakt. Dat kan met een Opel tester of met OP-Com. Als hij namelijk met de oude waardes rekent dan wil hij het mengsel heel arm zetten omdat het te rijk was met de defecte bobine en het vervuilde gasklephuis.
Succes, Nico.
Idd de luchtmassameter vervangen en de software bijwerken cq updaten.
Kontroleer ook de uitlaat op lekken en of deze mischien verstopt is.
Gr. Harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar