Hallo
Ik heb vorige week een combo opgesleept, stond zonder diesel, tank leeggereden
Diesel bijgedaan, starten, laten lopen, na ene paar minuten begon de motor weer normaal te lopen, stuk mee gereden, mijn conclusie, lucht in leidingen, heeft zichzelf ontlucht
2 dagen goed gegaan, honderden kilometers mee gereden, nu start de motor niet meer
opmerking klant, het dopje van het expansievat is eraf geknalt
Vraag: hoe ontlucht ik ene dieselmotor?
Ik vermoed tevens ene lekke koppakking , gezien opmerking klant, al is de olie nog helder en niet de grijze drab die je 9 van de 10 keer krijgt met ene lekke koppakking
dus, eerst ontluchten en kijken of het probleem daar in zit
btw, de motor is niet te heet geworden
Is er verder nog een andere reden aan te wijzen mbt het losklappen van expansiedop anders dan lekke kop en eventueel toch te hete motor?
mvg en bedankt alvast
malle
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als die dop eraf knalt bouwt het ssyteem druk op, dus dat ruikt naar een kapotte kop/pakking
Dieselsysteem ontluchten is simpel, tijdens starten/stationairloop één voor één de verstuiverleidingen losdraaien (lees, wartels op de verstuivers)
Niet helemaal eraf draaien maar een klein beetje opendraaien zodat de diesel/lucht eruit kan.
Maar het probleem klinkt niet als lucht in het dieselsysteem, eerder als een kapotte kop, ik zou eerst eens compressie meten!
bleek idd koppakking
na ontluchten liep het zaakje weer maar moeizaam
enorm veel druk in expansievat en uit het kleppendeksel
compressie gemeten, na cil 1 ben ik opgehouden
einde verhaal, wordt sloop
thx
gr
marzz
14 jaar
De oplossing is dan ook sloop geworden aangezien de eigenaar besloten heeft er gewoon mee door te rijden en de wagen ligt inmiddels op de sloop
mars
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar