close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Opel Vectra GTS 2.2 DTi te veel rook naar buiten via uitlaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 Dti

Opel Vectra GTS 2.2 dti bouwjr 2004

Ik heb een half jaar terug mijn EGR klep laten vervangen voor een nieuwe vanwege inhouden motor tijdens rijden en veel rook via uitlaat.

Nu een half jaar verder heb ik ineens veel rook via de uitlaat. Mensen kijken mij dom aan op de weg of gooien grootlicht, ik schaam me daarvoor.

Ik zag dat de dikke rubberenslag van de intercooler een scheurtje had van 5 cm. Deze scheur heb ik afgeplakt met powertape om te kijken of de rook
ophoudt, jammer genoeg dus niet. Ik ga van de week wel een nieuwe slan bestellen maar wie weet raad. Het heeft waarschijnlijk niets te maken met
de intercoolerslang.

Groetjes

Mario

Geplaatst door

GTS_Almere (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de rook blauw (olie) of zwart (diesel)

Wanneer rookt hij?

Dag Cor,

Leuk dat je reageert, er komt zwarte rook uit. Ik moet zeggen best wel veel.
Als je optrekt van 60 naar 100 dan hoor je een soort stofzuiggeluid vanuit de motor komen. Ik denk dat die geluid door die kleine scheur
komt van de slang van de intercooler, die naar de EGR klep loopt. Slang ga ik a.s. dinsdag vervangen, maar maak me wel veel zorgen om die zwarte
doffe rook die uit de uitlaat komt.

Olie gecheck= netjes op peil
Motor temp ook netjes

Mario

GTS_Almere 0

13 jaar

controleer de retour van de verstuivers, waarschijnlijk zit er een slechte verstuiver bij waardoor er teveel brandstof wordt ingespoten met zwarte rook tot gevolg

Nou.....daar zeg je wel iets mee, vond dat mijn brandstofverbruik de laatste week iets meer was dan normaal.

GTS_Almere 0

13 jaar

DOmme vraag maar hoe kan ik de retour van de verstuivers controleren?

GTS_Almere 0

13 jaar

ligt aan het systeem, bepaalde systemen hebben op de retour een tegendruk nodig om dit te kunnen meten. Is dit niet het geval dan op elke verstuiver een potje met slangetje zetten en dan de motor laten draaien, na een paar minuten motor uitzetten en de opbrengsten vergelijken.

[quote=cor van jaarsveld]Is de rook blauw (olie) of zwart (diesel)

Wanneer rookt hij?[/quote]
Hij rookt het meest als je optrekt (dus veel gas geeft, accerlareert) Bij cruiscontrol komt er weinig zwarte rook uit.

GTS_Almere 0

13 jaar

ik denk dat je van mij een antwoord verwacht? Maar doe maar wat renaultmonteurtje je adviseert.. Hij weet het ook, eerst de verstuivers controleren, er kan er een lekken, en dat kun je aan de retour merken..

je hebt er toch geen probleem mee Cor, dat ik bij in haak ?

nee hoor, ik steek regelmatig wat van je op. Je bent duidelijk in de antwoorden. Trouwens op deze site ben jij oudgediende en ik een groentje.

de rollen eens omgedraaid =) het broekie leert de oude garde eens wat :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.