Vandaag sloeg mijn opel vivaro bij een stoplicht af (stom) het was erg druk en ik wilde hem meteen weer starten, helaas sloeg de motor niet meer aan. ik heb het een paar keer geprobeerd. maar mijn service lampje begon ook te branden.
hierna wilde ik mijn accu pool loshalen om hem te resetten, maar ook dit had geen effect.k
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
zelf dacht ik aan een brandstof probleem. lucht of teveel brandstof
ik heb al geprobeerd om het filter te ontluchten of om mijn op te pompen.
helaas lukt dit niet (ik kan ook geen pompje vinden om hem op te pompen.)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstofpomp of krukassensor defect zou ik zo zeggen en komt het meeste voor,haal de brandstofleiding tussen commonrailpijp en brandstofpomp eens los en kijk of er brandstof uit komt tijdens starten,daar zou ik mee beginnen.
komt dit van het een op het andere moment?
mijn sleutellampje brand en als ik probeer te starten gaat mijn rode motorlampje ook branden.
11 jaar
ik heb er vandaag nog eens overnagedacht, zou het kunnen dat mijn computer een storing heeft door het plotseling afslaan mijn te snelle poging om weer te starten (teveel brandstof inspuiting, plotselinge onderbreking) of iets dergelijks.
ik heb wel geprobeerd om mijn ECU te resetten door de accupool los te halen, maar dit heb ik maar 10 seconden gedaan.
zit er een condensator in mijn ECU en hoe lang moet ik de accupool eraf laten? of is er een andere manier om mijn ECU zelf te resetten?
11 jaar
laat je auto uitlezen op storingscodes,er is wat mee en zo resetten heeft geen enkele zin!
zojuist uitgelezen en ik had enkele storingen waaronder:
P1635-B (glow device circuit general error (present)
P0372-6 Crankshaft sensor (segment error) (intermitent)
P1125-1 Solenoid valve insufficient flow detected (intermitent)
P0100-A Mass air flow sensor circuit low input (intermitent)
P0336-2 Crankshaft position sensor circuit performance (intermittent)
nu moet ik wel zeggen dat ik enkele keren doorgestart heb totdat mijn accu spanning erg laag was, ook is mijn accu enkele malen ontkoppeld.
nadat ik alle codes gewist had en hierna opnieuw mijn contact aan zetten kwam telkens de storing P1635-B terug (zonder starten)
de storing P0036-2 kwam terug nadat ik de motor probeerde te starten.
zou mijn krukaspositie sensor kapot zijn en kan ik deze doormeten (welke waardes moet deze geven)
mijn glow device circuit P1635-B kan toch geen motorstoring geven?
11 jaar
zet er eerst eens een nieuwe krukassensor in,voor die 35 euro zou ik dat nog wel avonturen maar bij deze.p1635 mag je vergeten.
Heeft de vivaro een afzonderlijke krukaspositie sensor of is dit de bdp en nokkenassensor (welke bovenaan bij de nokkenaspoulie en de motorsteun zit?
11 jaar
wat ik nu op internet gevonden heb, heeft hij ook een krukaspositie sensor, onder bij de krukas. kan iemand mij vertellen waar deze ongeveer zit (ik kan hem namelijk niet vinden) kan ik hier alleen van onderaf bij? en zit deze op dezelfde lijs als de nokkenassensor (deze heb ik al wel gevonden)
hopelijk kan iemand mij helpen met een plaatje, foto of duidelijke uitleg.
Groeten Tom
11 jaar
in de versnellingsbak aan voorzijde motor,ongeveer halverwege en zit vast met m6boutje.moet ook voor jou wel te vinden zijn.
Gisteren de juiste krukaspositie sensor gehaald en gemonteerd en hij loopt nu weer perfect.
Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp.
in de toekomst moet ik alleen nog mijn gloeibougies vervangen, maar zag ik dat ik 8 gloeibougies heb (4 in de cilinder en 4 bij mijn koelwater) zijn deze 4 in de koelslang bedoeld als soort standkachel?
11 jaar
Defecte gloeibougies wordt door het MIL lampje aangegeven!
Vervangen omdat je denkt wat te doen te hebben lijkt mij onzin.
Gloeibougies in het koelsysteem zijn er ter ondersteuning om het koelwater sneller warm te krijgen .
De kachel maar vooral de motor zelf heeft daar baat bij om het vocht uit de olie te verdampen.
Door het hoge rendement van de huidige diesels komt er te weinig "verloren "warmte vrij !
Die gloeibougies in het koelststeem doen het daarom ook alleen als de motor draait.
Groeten.
Bijna goed punt,maar defecte gloeibougies worden niet aangegeven door het millampje,mijn ervaring is dat het gloeien niet echt nodig is bij deze auto! Je zal niet gauw aan het starten merken dat er 1 of meerdere kapot zijn.
Een reden te meer om ze lekker te laten zitten. Weerstands-waarde doormeten kan natuurlijk altijd nog.
Groeten.
wil de code P1635-B (glow device circuit general error (present) dan niet zeggen dat er een of meer gloeiboegies kapot zijn?
11 jaar
Ik reageerde op Alfons Bakker. Als die code wordt getoond kan je ze vervangen . Als je de prijs er van hoort doe je alleen welke defect zijn .
Succes.
Als je die roestige staafjes ziet zitten denk je maar aan 1 ding: lekker laten zitten!
misschien laat ik ze ook zitten, ik weet niet wat ze kosten en ik merk nu ook niks van het starten (ook niet met deze vorst) (ik ben ook bang dat
ze af gaan breken) maar dit bekijk ik over een tijdje nog wel (uitstel betekent toch meestal afstel)
in ieder geval iedereen bedankt voor alle tips, ik kan weer rijden en dat voor 35 Euro :)
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar