Volgens mij heet het zo.
Vandaag , bij grote warmte, liep de temperatuurmeter op naar 100 graden. Normaal maar tot 90. Ik wilde koelvloeistof bijvullen, maar het bleek dat het tankje tot bovenaan vol zat, ook met draaiende motor en/of gasgeven blijft dit zo.
Terwijl hij toch pasgeleden is afgevuld op normaal niveau.
Kan de thermostaat kapot zijn? Of wat anders?
Wie helpt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nivau van het expansievatje moet je aflezen bij KOUDE motor.
Heb ik dus gedaan, dan stond hij goed. Maar volgens mij moet bij WARME motor het tankje toch niet helemaal vol staan? Het lijkt me dat de vloeistof dan in de slangen en het blok zit, of heb ik het mis?
19 jaar
Raar fenomeen. Normaal stijgt het niveau een paar cm als het warm is, niet dat het hele tankje opeens volzit....want dan moet dat lucht toch ergens heen...
19 jaar
Als de motor op temperatuur is, moet je eens kijken of er zich bubbels vormen in het expansievat. Als dit zo is, denk ik dat je koppakking naar de maan is...
Suc6!
19 jaar
hmmm, en dan ff CO meten boven het vat en je weet het zeker ...
19 jaar
Overdruk wordt veroorzaakt door een kapotte koppakking (maar dat lijkt me hier niet het geval) of een slechte koeling. Het is overings niet nodig dat je blok 100gr aangeeft, controleer de thermostaat, ventilator, thermostatische schakelaar(2 standen) en de radiator op inwendig of uitwendige vervuiling.
19 jaar
dat prbleem heb ik ook gehad bij mij zat de rdiateur verstopt en de velasko koppeling van de koelvin was naar zijn grootje heb bijde vervangen en de temp is nu weer 90 gr reneke
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar