Als ik op de autosnelweg rijd in regenweer en ik wil rustig versnellen van 120 naar 140 gaat mijn motormanagement lampje branden. Na uitlezen geeft dit de volgende foutcodes:
[quote]P0105 : Critical System malfunction 3
The sensor signal at control unit terminal 85 is noisy
Note: Sensor and wiring harness are influenced by interference voltage or have intermittent contacts
P1100 : Critical system malfunction 2
The sensor signal at control unit terminal 88 is noisy[/quote]
LMM is enkele maanden geleden vervangen door een pierburg luchtmassameter.
Heb al wat gezocht naar mogelijke oorzaken op het internet en blijkbaar komen deze foutcodes samen voor als er een te groot verschil is tussen metingen LMM en Turbodruk meter. Iemand weet van andere oorzaken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze week ontdekt dat het probleem zich niet alleen voordeed bij regen.
Besloten om hem al rijdend uit te lezen. Blijkbaar geeft die LMM van Pierburg soms pieksignalen van meer dan 3000 mg/slag lucht aan.
Normaal gezien duid hij bij het versnellen van 120 naar 160 ongveer 1460 mg/slag aan.
Ik heb dus besloten om de oude Bosch LMM terug te steken en nog een testritje te doen. Ik heb geen problemen meer gehad tijdens dat laatste testritje.
Wat mij wel is opgevallen is dat die Pierburg LMM dat probleem heeft sinds de temperaturen hier zijn gezakt naar herfstwaarden.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar