close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Insignia 2010: P2453 en noodloop

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A20DTJ, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 96

De auto krijgt sinds een tijdje af en toe de melding dat er dringend service nodig is met motorstoringslampje en vermogenverlies.

Ik kan volgende storingen uitlezen:

P2453: Differentiaaldruksensor, permanent
P003A: Turbolader boostcontrole niet ingeleerd, tijdelijk

Ik heb reeds de beide componenten opnieuw aangeleerd waarna ik de storingen kan wissen. Helaas komen ze terug.

Waar zit die differentiaaldruksensor? Ik kan deze niet terugvinden in de motorcompartiment en zie ook geen aansluiting op de uitlaat, tenzij ik er helemaal heb over gekeken.

Zijn de storingen eventueel gelinkt of toch best apart behandelen?

Ik heb wat gevonden over een update van de motor ECU voor de P2453 maar zal dit beide fouten oplossen?
Iemand die me op weg kan helpen om beide foutcodes aan te pakken?  

Vin: WOLGM57KX91010239

Alvast bedankt

 

Geplaatst door

Lainke (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P003A - Turbolader boostcontrole, ingeleerde positie overschreden.
Het is een nuance verschil, maar de officiële EOBD uitleg is iets anders dan wat jij geeft.

P2453 slaat op de Differentiaaldruksensor van het Partikelfilter. De sensor komt buiten het toegestane bereik. Bij het partikelfilter moeten dus 2 aansluitingen te vinden zijn.

oldford 0
badge

4 jaar

Ondertussen heb ik voor de P003A een nota gevonden om de werking van de bedieningsstang van de turbo te controleren.
En voor de P2453 een nota voor update.
Ik heb wel heel wat informatie om mee verder te kunnen zoals elektrische schemas, ... maar zou ik graag eens weten waar de differentiaal druksensor zich verstopt aangezien ik geen aansluitingen op de DPF zie die vooraan de motor zit maar onder de auto loop enkel een buis zonder aansluitingen naar de achterste demper.
Wat ik wel zie op de DPF zijn een zuurstofsensor en een temperatuursensor.
Ik ben geen Opel specialist maar zou dit wel opgelost willen krijgen.

Lainke 0
badge

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Insignia of stel zelf een nieuwe vraag.