Opel astra 2.0dtl: p400 foutcode







is er mischien iemand die dit heeft meegemaakt
de auto gaat af en toe in noodloop lopen en de foutcode p400
komt steeds terug ik heb alles wat met het vacuum gedeelte te maken het al vervangen tevens de lucht-maasa meter maar de code blijft terugkomen wie kan mij hierbij helpen

pieter9083

Geplaatst door pieter9083 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

p0400 kan van alles zijn. vacuumlekken,verkeerd oliepeil,luchtmassameter,vacuum klepjes die kapot zijn, egr systeem die niet goed werkt, slechte opbrengst vacuumpomp.enz. controleer het vacuum gedeelte goed dmv een vacuumpomp.






pieter9083 (0), 21 jaar geleden

IK HEB DE DRIE VACUUMKLEPJS DE VACUUMPOMP DE LUCHTMASSAMETER DE TURBODRUKSCHAKELAAR VERVANGEN HET KLOPT IEDEREEN ZEGT DAT HET IN HET VACUUMSYSTEEM ZIT MAAR EIGENLIJK ALLES WAT ER MEE TE MAKEN HET IS VERVANGEN, OOK IS HET INLAATSPRUITSTUK GEDEMONTEERD EN NETJES ZUIVER GEMAAKT MAAR DE STORINP BLIJFT TERUGKOMEN

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

ik weet niet hoe je er bij komt om alles dirct maar te gaan vervangen, maar met testen/controleren voorkom je een hoop extra onnodige kosten. hoe zit het met de vacuum slangen/leidingen. dikwijls scheuren de slangetjes op de klepjes en slijten de plastic sangetjes door op de meest onmogelijke plaatsen. contoler dit goed dmv een vacuumpomp of het demonteren van de slanetjes en ze goed bekijken. overigens heb ik je nog niet over het oliepei gehoord. als deze te laag staat krijg je ook de foutcode p0400. dit komt omdat de vacuumpomp dan onvoldoende smering/afdichting heeft.


pieter9083 (0), 21 jaar geleden

ik heb ook de vacuumslangen vervangen We hebben dezelfde type astra hier te koop staan zodat ik de onderdelen kan overzetten wat je zegt over het oliepeil klopt als deze te laag heeft gestaan is de pomp beschadigd en zou die vervangen moeten worden ook deze is voor de zekerheid vervangen

pieter9083 (0), 21 jaar geleden

ik bedenk net iets zou het kunnen aan het soort olie...dat er ooit geen synthetische olie op is gedaan..

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

als er nu een volsyntheet 5w30 in zit is er niets aan de hand. dit heeft alleen gevolgen voor het olieverbruik van de motor.

heb je de egr klep ook al gereinigd/gewisseld?? ook dit kan het probleem zijn. overigens zal het mooi zijn als je je klachten hier ook post. waneer houd de motor exact in....enz...en controleer of ook de vacuum slangen die vanaf de vacuumpomp komen ook echt op de aansluiting vac op de klepjes zitten.







pieter9083 (0), 21 jaar geleden

dat is juist het vervelende, negen van de tien keer gaat hij pas na ongeveer 70 of 80 km pas branden en op het moment dat je ongeveer 2500 toeren maakt en dan juist wil optrekken zodat net de turbo in zou moeten slaan Wel vind ik dat de auto zonder dat het lampje brand bij ongeveer 150km/pu constant iets inhoudt maar dan gaat het lampje niet branden en het lijkt dat de auto wat slomer is als het lampje brand laat je het gas los tot onder de 1000 toeren en het lampje is weer uit en rijdt daarna weer gewoon wat ik bedoelde met de olie is dat je dezelfde reaktie krijgt net zoals met hydraudische klepstoters (als deze gaan tikken) dat mischien de afdichting van de vacuumpomp niet goed is...

pieter9083 (0), 21 jaar geleden

o ja egr klep is gereinigd en lekt geen vacuum

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

er bblijft weinig over. heb je een nieuwe luchtmassameter gemonteerd of een geleend???? in het geval van een geleende luchtmassameter zou ik een nieuwe proberen. deze zijn vaak kaduuk...(er vanuit gaande dat alles echt super in orde is)





groeten opeltje

pieter9083 (0), 21 jaar geleden

wel een gebruikte ja , zal eens een nieuwe proberen

bij de dealer kunnen ze de code 400 nog splitsen in code 1 of 2

zodat je dan kunt zien of het de luchtmassa meter of het vacuum systeem is Ik heb nou forte in de motor gedaan en laat de auto even draaien zodat het smering systeem eens helemaal gereinigd word en met nieuwe synthetische olie afvullen

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

laat je het even weten hoe het afloopt???


pieter9083 (0), 21 jaar geleden

heb nog geprobeerd met een een nieuwe luchtmassameter en een vacuumslang naar binnen gelegd en gekeken of de vacuum wegviel toen het lampje ging branden maar ook dit was niet het geval...

rij morgen vroeg even naar de dealer mischien hebben hun nog een idee.

pieter9083 (0), 21 jaar geleden

het probleem is opgelost na de derde luchtmassa meter dit keer een nieuwe en het is meteen goed met een tech 2 kun je de code splitsen in code 1 of 2 code 1 is luchtmassa-meter en 2 heeft te maken met vacuum.

Opeltje (0) PRO, 21 jaar geleden

graag gedaan pieter.

jij ook bedankt voor het terugposten van de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.