close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: piepen rechter voorwiel

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: c1.4nz

goedendag, als ik op de snelweg rijdt en ik stuur een beetje naar links dan begint het bij het rechter voorwiel te piepen. wat kan dit zijn. ik denk zelf de remblokken of het wiellager, maar als ik rechtdoor rijdt dan hoor ik niets. hoe kan ik zien wat er aan de hand is. weet iemand het, bij voorbaat dank, groetjes sebastiaan.

Geplaatst door

sveekeren (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even de dikte van de remblokken controleren.

daninja 0
badge

17 jaar

ik heb het wiel eraf gehaald en zie dat de remblok een stuk dunner is dan aan de linkerkant. aan de linkerkant kan je de naaf makkelijker ronddraaien dan aan de rechterkant. lijkt wel of de rechter remschijf een beetje krom is. moet ik beide kanten vervangen?, goetjes sebastiaan.

sveekeren 0

17 jaar

als je wiel moeilijker draait aan een kant,kan het zijn dat de remklauw niet goed vrijkomt.
het is dus zaak om dat eerst op te lossen.
schijven altijd aan beide zijden vervangen.

wat bedoelen jullie met het niet vrijkomen van de remklauw. is dat moeilik om zelf te doen. groetjes sebastiaan

sveekeren 0

17 jaar

als je remt druk je met je pedaal in de remklauw een zuiger naar buiten.
op het moment dat je het pedaal los laat,moet de zuiger ook weer terug in de klauw kunnen,zodat je remblok vrijkomt van de schijf.
als de zuiger zwaar gaat in de klauw gaat de zuiger niet goed terug,met als gevolg het zwaar draaien van het wiel,omdat het remblokje nog tegen de schijf gedrukt word.
voor de remklauw zijn rep.setjes te krijgen en deze zijn goed zelf te vervangen.
de remklauw zelf is "zwevend" opgehangen tov de fusee.
de remklauw moet tov de fusee vrij kunnen bewegen.
de klauw zit bevestigd met een pen-bus constructie.
dit moet goed schoon zijn,evt invetten met kopervet.

Als je remschijven krom zijn zou je dat ook moeten merken als je remt.
let daar eens.
dus als je remt van wat hogere snelheid gaat je stuur trillen en als je niet zo hard rijdt dan voel je aan je hele auto (wel remmen,niet remmen,wel remmen,niet remmen) beetje moeilijk ui te leggen.

ik rij zelf met een BMW en heb ook kromme schijven,is niet al te best voor je auto omdat tijdens er tijdens het remmen best veel trillingen zijn.

en ik heb overigens hetzelfde probleem,als ik een bochie maak dan piept het bij mn linker voorwiel dus ik zou er dan maar vanuit gaan dat het gewoon je schijf is die krom is.

astrafreak23 0

17 jaar

ik heb de remblokken+schijven laten vervangen bij de garage en nu ben ik van het gepiep af. koste me 167.35 euro incl. btw. kan je niets van zeggen. bedankt voor de reakties.

sveekeren 0

17 jaar

Hmm,ik heb ook mn schijven vervangen (helemaal zelf gedaan,ikke als meid zijnde :P ) en het heeft me niets gekost,keb de schijven van iemand gehad,zo goed als nieuw en heb ze dus zelf gemonteerd.

jij had ook erges schijfjes vandaan kunnen halen 2e hands,kan geen kwaad maar scheelt je wel in je knip ;)

astrafreak23 0

17 jaar

dan moet het wel vertrouwd zijn want remschijven 2e hands monteren (sloop)blijft een risico.
je weet nooit wat ermee gebeurt is.....

zit wat in maar menig persoon hier op dit forum heeft toch wel ergens connecties neem ik aan.

astrafreak23 0

17 jaar

menig persoon wel maar net die ene niet....en veel mensen op de site zijn particulieren....

zit wat in maar goed mss een tip voor degene die wel de connecties hebben dan ;)
2ehands schijven van een bekend,betrouwbaar persoon kun je dus ook gewoon gebruiken.

astrafreak23 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.