close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: portier sloten/afstandsbediening

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Vorig jaar in Raalte (op mijn vakantie adres) bij een Opel dealer het centraleslot laten vervangen, ondanks dat het slot geblokkeerd stond, een fluitje v.e. cent voor die jongens, in februari kreeg het rechter portierslot nukken, ben hiervoor naar m'n eigen dealer in A'dam geweest (kosten een godsvermogen) nu al vijf keer terug geweest en is nog steeds niet echt goed (hiervoor moet ik nog terug) nu begint het linker achter portierslot af en toe te weigeren, tot overmaat van ramp had de afstandsbediening er vandaag niet meer zo veel zin in d.w.z. gaat ff op slot en komt dan weer in de open stand. Krijg er onderhand een punthoofd van. Heeft er iemand ervaring(en) met deze problemen en/of is dit typisch iets voor de Omega? Wacht met spanning op goed raad. Kees.

Geplaatst door

C.J.Evers (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je moet je vacuumslangen nakijken in de portieren als deze lekken heb je dit probleem ook

williamhabets 0

14 jaar

en gelukt

williamhabets 0

14 jaar

Nee William, deze tip is aan mij ook niet besteed, ik zal (als ik eerdaags in Raalte bij de dealer ben) dit aankaarten, in ieder geval hang ik denk ik wel voor twee nieuwe achter portier sloten. Hartelijk bedankt voor je genomen moeite! Ik zal hier t.z.t de uitkomst laten weten.

C.J.Evers 0

14 jaar

het gaat alleen om de servo motortjes
of met een beetje geluk alleen de afstelling

kleijn 0

14 jaar

[quote=williamhabets]je moet je vacuumslangen nakijken in de portieren als deze lekken heb je dit probleem ook[/quote]
welke vacuum slangen??
voor zover ik weet heeft alleen mercedes benz centrale vergrendeling op vacuum.

in ieder geval deze opel niet. ;)

dockedmarc1 0

14 jaar

Ik zou ook niet weten hoe en waar ik deze evt. vacuumslangen zou moeten nakijken! In ieder geval heb ik er sinds vandaag wéér een probleem bij, Als ik wil openen, springt hij soms terug in het slot. Ik zelf denk toch dat we het ik het slot L.A. moeten zoeken, deze gaat n.l. soms niet open of niet dicht, of weer in het centraleslot. De dealer in A'dam had het er over dat het kan komen dat er een slot "achter blijft" Trouwens het portierslot L.V. lijkt nu eindelijk O.K. Het enige wat ik er nog van snap is, dat het onderhand een knap ingewikkeld verhaal gaat worden. HELP!

C.J.Evers 0

14 jaar

L.V. = natuurlijk R.V. Sorry. Kees

C.J.Evers 0

14 jaar

die motortjes
die sturen elkaar aan
een probleem allemaal een probleem
kijk eens of er een soms geen contact maakt
met open cq dicht doen

kleijn 0

14 jaar

Idd de deur L.A. gaat (soms) niet open en of dicht, dan kan het zijn dat als dit slot is vervangen de zaak is opgelost. as vrijdag heb ik een afspraak bij een dealer in Raalte, ben benieuwd of die ook jou mening deeld. Ik hou je op de hoogte. Kan wel even duren!

C.J.Evers 0

14 jaar

Het probleem met de centrale portiersloten is nog steeds niet opgelost, als ik wil afsluiten springen de sloten zes(!) keer weer open, daarna sluiten ze wel, echter de tweede stand lukt niet. Bij de dealer in Raalte het slot LA laten vervangen in de hoop dat het probleem is opgelost........... nou niet dus, er is niets verbeterd. De dealer gaat rond informeren. Heeft er iemand ervaringen met deze problemen? Kan me niet voorstellen dat dit de enige Omega is met die kwaal. Wordt vervolgd.

C.J.Evers 0

14 jaar

Kom even terug op m'n probleem met de CV, nadat de dealer in Raalte de Centrale Controle en Stuureenheid had vervangen was m'n vakantie geld op en bleven de storingen bestaan. Dealer heeft ook weer alles doorgemeten maar er blijkt niets te vinden. Men kon verder niets meer voor mij doen. Ben ten einde raad bij een diagnose specialist terecht gekomen hier staat de auto nu alweer ruim twee weken ook deze man kan tot op heden niets vinden. Zelf heb ik het idee dat het probleem is ontstaan nadat de auto ooit een keer van de accu af is geweest het kan zijn dat als je de klemmen hierna met twijfel aansluit, er een soort kortsluiting kan ontstaan, waarna de boel kan ontregelen. Wie O wie kan hulp bieden. Kees

C.J.Evers 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.