Hallo allemaal
Laatst heb ik in mijn opel kadett c 1200 van bj 1975 een elektronische ontsteking geplaatst van een opel corsa a E12GV.
Dit type corsa heeft nog het zelfde ouderwetse gietijzer 1200 ohv motortje als in de kadett c.
Na inbouw sloeg de motor bij de eerste draai aan de sleutel meteen aan.Tot zover geen probleem.
Na het inbouwen van de ontsteking wilde ik meteen mn shiftlight aansluiten,en daar stuitte ik op een (denk ik) probleem.
De aansluitingen van de shiftlight heb ik aangesloten volgens het bijgesloten schema. Dat wil zeggen:
-Plus bobine
-Min bobine
-massa
Na het aansluiten gaf de shiftlight geen sjoege en ben ik de boel na gaan meten en stuitte ik op het volgende:
Op mijn bobine meet ik zowel op de plus als de min 12v.
dat wil zeggen:
Ik zet één pen van de multi meter op de massa van de accu en met de andere meet ik 12v op de plus pool van de bobine maar ook op de min pool van de bobine.
Dit als de motor niet draait maar als alleen als de wagen op contact staat.
Klopt dit wel?? of heb ik ergens een probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gerard dit is de normale gang van zake!!! Als de bobine aan massa geschakelt zou worden voor lange tijd staat zo die spoel uit te fikken. Meet die primaire weerstand maar eens. Als de motor niet draait maar wel het contact aan dan wordt er een vonk gemaakt maar weer uitgeschakeld. Maak er studie van ! Veel succes.
Hallo punt.
Hartelijk dank voor je reactie! ik moet eerlijk toegeven dat dit niet mijn sterkste kant is.
Moet nu alleen eens kijken waarom de shiftlight niet werkt.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar