kmstand = 138 000 km
de auto staat uit versnelling, dus in neutraal. als ik de motor start is er een rammelend-kletterend geluid te horen. wanneer ik de koppeling indruk stopt dit geluid.
ook als de auto in versnelling is al rijdend hoor ik dit geluid ook, en als ik dan de koppeling indruk om te schakelen verdwijnt dit geluid tijdelijk tot ik terug ontkoppel.
iemand een idee wat dit kan zijn, en wat dit zou kunnen kosten om te laten herstellen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=boyriven]kmstand = 138 000 km
de auto staat uit versnelling, dus in neutraal. als ik de motor start is er een rammelend-kletterend geluid te horen. wanneer ik de koppeling indruk stopt dit geluid.
ook als de auto in versnelling is al rijdend hoor ik dit geluid ook, en als ik dan de koppeling indruk om te schakelen verdwijnt dit geluid tijdelijk tot ik terug ontkoppel.
iemand een idee wat dit kan zijn, en wat dit zou kunnen kosten om te laten herstellen?[/quote]
Beste, Het lijkt het meest op een versleten druklager.
Laat dan ook koppelingsplaat en drukgroep vernieuwen.
Kosten kun je zelf opzoeken, op bijv. H- base.nl
S6
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/LU...
Je moet wel een beetje Engelands kunnen. Maar het kan van alles zijn...
14 jaar
en is dit normaal na 138000 kms? gewoon slijtage
of een verkeerde rijstijl?
alvast bedankt op de vorige reacties
14 jaar
Nee, met een rottige rijstijl kun je niet je druklager vern ***ken.
Gewoon slijtage zou ik het op houden.
Ralf
als je dan toch de koppeling eruit haalt kijk dan ook even naar je vliegwiel , want volgens mij is dat de boosdoener
bij dit type motor zit er namelijk een tweemassa vliegwiel in , en die willen nog wel eens kapot gaan (rammelen)
Gr MERIVA
Mee eens, maar die zou je niet moeten horen tijdens het rijden.
14 jaar
heb het probleem ondertussen laten nazien, en er was niks mis met de druklager en dergelijke.
het probleem zat in de boite, slijtage.
men heeft de olie vervangen en er een anti-slijtage middel ingedaan en nu is het gerammel zo goed als weg.
toch raar die slijtage na 138 000 kms
14 jaar
nou goedkoper gaat niet maar wat is een boite dat woord ken ik niet
ga ervan uit versnellings bak
maar dan een vreemd woord
mvg willem2
14 jaar
[quote=kleijn]nou goedkoper gaat niet maar wat is een boite dat woord ken ik niet
ga ervan uit versnellings bak
maar dan een vreemd woord
mvg willem2[/quote]
boite is versnellingsbak ja,
nu is het rammelen zo goed als gedaan, maar nog niet helemaal.
zou dit dan een lager kunne zijn in de versnellingsbak?
iemand weet dit een 'ziekte' is bij deze auto's
14 jaar
nee normaal is het niet na 135000 km
daar ben je zeker van ?
een versleten boite repareer je niet met olie
moet je hem laten reviseren
en of het een kwaal is durf ik niet te zeggen
mvgwillem2
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar