auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Vectra: Ratelend Geluid Koppeling.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 Tdi 110kw 150 pk

Hoi..

Ik ben sinds een week in het bezit van Opel Vectra 1.9 tdi 110kw 150pk van bj 2006..
Het volgende probleem doet zich voor..
1 dag na de aanschaf begon de auto raar ratelend geluid te maken, als ik de koppeling helemaal indruk gaat het geluid weg, als de auto in zijn vrij staat hoor je het geluid heel weinig, tijdens proefrijden was de geluid niet aanwezig, het begon 1 dag later het kan toeval zijn maar volgens mij wist de vorige eigenaar (was een garage/handelaar) er van, maar ik kan het natuurlijk niet bewijzen...
De auto rijdt voor de rest wel goed, is lekker pittig, trekt goed op, niets aan te merken...
Ik heb de auto zonder garantie gekocht, althans op dat moment heb ik er niet bij na gedacht om er garantie bij te kopen, en de garage heeft mij er ook niet aan herrinerd, maar toe maar doet er niet meer toe...
mijn vraag is wat kan de oorzaak zijn?? kan het kwaad als ik de reperatie een poosje uitstel??
Ik heb de garage waar ik de auto heb gekocht op aangesproken, de medewerker beweerde mij dat het geen kwaad kon, maar ik nam daar geen genoegen mee, en ik heb hem gezegd dat ik het gerepareerd wil hebben, hij heeft mij aangeboden om voor de helft van de prijs de koppeling zou repereren, maar ik vertrouw hem voor geen cent...
Wat zouden jullie mij aanraden, hoeveel zal de eventuele reperatie kosten enig idee???

Alvast bedankt voor jullie antwoorden..

Mvg Adam

Geplaatst door

Sportman (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou mijn verlies nemen en op zoek gaan naar een garagist die je wel vertrouwd. Waarschijnlijk zal het wel een vliegwielreperatie worden of iets dergelijks. Maar goed daarna heb je die weer helemaal nieuw en kun je nog jaren vooruit met je waarschijnlijk goedkoop gekochte Vectra.

avonk 0

12 jaar

[quote=avonk]Ik zou mijn verlies nemen en op zoek gaan naar een garagist die je wel vertrouwd. Waarschijnlijk zal het wel een vliegwielreperatie worden of iets dergelijks. Maar goed daarna heb je die weer helemaal nieuw en kun je nog jaren vooruit met je waarschijnlijk goedkoop gekochte Vectra.[/quote]
Dat was ik zowiezo van plan om naar een andere garage te gaan...
Maar waarom ga je er van uit dat ik de Vectra goedkoop gekocht heb, en wat heef dat te maken met mijn probleem..
Is het duur vliegwielreperatie???


mvg Adam

Sportman 0

12 jaar

klinkt als een versleten druklager.
druklager opzich is niet duur, echter de ingreep in identiek als de hele koppeling vervangen, dus aan te raden is dan ook m de gehele koppeling te vervangen.

succes

robbert122 0

12 jaar

2 massa vliegwiel wel nog al eens rammel geluiden geven en veroorzaken...Verstandiger is dus om het hele spul (te laten) vernieuwen.Of een garage op te zoeken die de diagnose kan stellen.

Denk dat de discussie of de garage debet is of wist van je probleem of te vertrouwen is niet zo relevant is hier...Kosten verschillen denk ik ook per bedrijf dus weinig over te zeggen.

Adem, hoeveel heeft Vectra gelopen ?
Ik heb soort gelijke probleem met mijn Zafira 1.9cdti 110kw/150 pk gehad.
Het is is waarschijnlijk drukgroep en/of dubbele massa vliegwiel. Een beetje garage kan ongeveer beoordelen wat het is.
Klus om koppeling of vliegwiel te vervangen is ongeveer even uur. Het is uur of 10 sleutel werk. Dubbele massa vliegwiel is een dure grapje. In NL kost het ongeveer 600-700 euro.
Ter indicatie het vervangen van koppeling+dubbele massa vliegwiel heeft mij 1500,- Euro gekost .
Maar mijn advies is ga eerst naar een garage om het te laten beoordelen.

sel 0

12 jaar

Adem,als je de auto zonder garantie gekocht hebt,betekent dat ook dat de prijs scherper is dan met garantie.
Dat is wat Dre bedoelt,hij bedoelt het niet kwaad ofzo.
En je maakt mij niet wijs dat je hier niet over na gedacht hebt.
En idd is dit een grapje van 1500 a 2000 euro.
Zoek een goede garage of universeel en laat het repareren

primera p11 0

12 jaar

..en Adem mocht het vliegwiel probleem zijn.. het is vaker voorkomend probleem bij nieuwe diesels ook VW, Toyota etc heeft hier last van.
Ik las ergens dat eigenlijk bij 150.000 - 200.000 km bijna standaard vervangen moet worden.

sel 0

12 jaar

De auto heeft 135000 gelopen, een dure reperatie dus.. kan het kwaad als ik de reperatie uitstel, de reden dat ik wil uitstellen is, de garage waar ik de auto heb gekocht heeft gezegd dat ik heel lang met dit euvel kan blijven rijden zonder dat het erger wordt, het kan natuurlijk een keer zo zijn dat de auto helemaal niet meer wil rijden denk ik...
ik ga zowiezo bij meerdere garage`s prijs opgave vragen...

Sportman 0

12 jaar

[quote=Sportman]..kan het kwaad als ik de reperatie uitstel, de reden dat ik wil uitstellen ...[/quote]
Dat is moeilijk te beoordelen. Houd het goed in de gaten, als er gerammel begint, dan niet meer rijden en meteen garage opzoeken. Bij mij begon het met gerammel van de vliegwiel, later had ik in 5e en 6e versnelling een bijgeluid (soort van een fluittoon), toen begon de versnellingspook bij het wegrijden op en neer bewegen. Dat was allemaal onderweg van vakantiebestemming richting nederland..(3500 km..).
Een maal thuis gekomen, was volgende dag knal in de versnellingsbak.. bak, vliegwiel, koppeling alles vernieuwd...

sel 0

12 jaar

Nou Sel,het is niet helamaal waar dat het bij alle diesels voorkomt.
Sommige merken monteren vlgs mij een papieren koppeling en vliegwiel,zo snel is het versleten.
En bij sommige merken komt het al onder de ton voor dat de boel eruit kan,ligt echt niet altijd aan de linkervoet.

primera p11 0

12 jaar

ik hoor van garagehouders dat sinds DubbeleMassaVliegwiel tijdperk, die dingen meestal rond 200.000 km aan vervanging zijn. Terwijl vroeger, met enkele massavliegwiel eigenlijk, nooit vervangen werd.

sel 0

12 jaar

Hallo Allemaal...

Even een update...

Het probleem met mijn auto is inmiddels opgelost...
Het ratelen nam toe in de afgelopen weken heb toch maar besloten om de auto te laten repareren..
De vliegwiel, de complete koppeling set inclusief de druklager is vervangen, kosten € 1300 euro..
Ik heb bij verschillende garage`s offerte opgevraagd o.a. bij Boschservice, en een garage in Duitsland
die zaten ongeveer tussen € 1900 euro en € 2000 euro en uiteindelijk ben ik toch maar naar de garage
toe gegegaan waar ik jaren kom die heeft mijn auto dan uiteindelijk voor € 1300 euro ( inclusief materiaal )
gerepareerd, ik moest de auto wel 10 dagen missen..(ja inderdaad hij is niet zo snel) maar heeft mij 400 à 500 euro gescheeld en uiteraard met garantie natuurlijk
Deze garage houder vertelde mij dat de vliegwiel al eerder vervangen is van deze auto, omdat er een
enkele massavliegwiel in zat ( ik heb het zelf ook gezien) lijkt mij niet normaal dat de vliegwiel al voor de 2de keer
is vervangen terwijl deze auto pas 140000 km heeft gereden..
Wat is jullie mening hierover???

Mvg Adam..

Sportman 0

12 jaar

Even voor de duidelijkheid, wat heb je nu precies laten maken ? Wat heeft de garage vervangen? Je koppelingsset + dubbele massavliegwiel ?
In je auto zat dus een vaste vliegwiel ? Ik weet dat o.a. Valeo alternatieve vliegwiel heeft voor DMF, misschien was dat in je zafira gemonteerd.
Hoe voelt trouwens je koppeling nu ? Als je auto start en je voet rustig op de koppeling legt (niet intrappen). Voel je dan lichte resonatie op de koppelingspedaal ?

sel 0

12 jaar

[quote=sel]Even voor de duidelijkheid, wat heb je nu precies laten maken ? Wat heeft de garage vervangen? Je koppelingsset + dubbele massavliegwiel ?
In je auto zat dus een vaste vliegwiel ? Ik weet dat o.a. Valeo alternatieve vliegwiel heeft voor DMF, misschien was dat in je zafira gemonteerd.
Hoe voelt trouwens je koppeling nu ? Als je auto start en je voet rustig op de koppeling legt (niet intrappen). Voel je dan lichte resonatie op de koppelingspedaal ?[/quote]
Hoi SEL...

Ja de koppelingset, de drukgroep, en dubbele vliegwiel is vervangen..
Inderdaad in de auto zat een vaste vliegwiel tenminste hij zag er anders uit als het originele..
De koppeling voel je bijna niet klein beetje tinteling als ik mijn voet er op leg maar dat is heel normaal
hebben bijna alle auto`s

En trouwens ik heb een Vectra C en geen Zafira :-)...

Mvg Adam...

Sportman 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.