Ik hoor sinds enige weken een ratelend/tikkend geluid uit de motor vandaan komen. Bij koude motor het meest, echter warm blijft het geluid ook.
Ik las hier dat er bij verschillende types Opel de distributieriem/spanners de mogelijke oorzaak zijn.
Heeft er iemand ervaring met dit geluid/fenomeen bij een Zafira OPC? De auto heeft 62000 km gelopen en is door mij nieuw gekocht en dealer onderhouden.
Wil niet eerst bij de dealer langs want deze heeft mij 2 maanden geleden reeds "een oor aan genaaid" omdat er een wiellager stuk was en hier geen enkele vorm van garantie of coulance werd geboden, kosten bijna 500 Euro !!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de distributie riem al eens vervangen? moet namelijk bij 60.000. overigens komen waterpompen ook voor.
Vandaag de auto bij de dealer gebracht.
Resultaat: kapotte waterpomp en er werd mij ook verteld dat direct de distri riem mee moest omdat de oorspronkelijke 90000 km teruggebracht is naar 60000. Kosten ± 450 Euro.
Op mijn vraag waarom de riem niet vervangen is bij de beurt 2,5 maand geleden werd mij verteld dat de auto toen 58000 km had gereden en derhalve er geen noodzaak toe bestond !!
Ik heb gevraagd of er iets aan mijn verstand mankeert of aan dat van hen !!
Tevens vindt men het normaal dat de waterpomp defect is en dat er van enige vorm van coulance geen sprake kan zijn.
Lees bovenaan mijn verhaal over het wiellager en nu dit weer.
In korte tijd bijna 1000 euro kwijt aan in mijn ogen onterechte kapotte onderdelen vind ik absurd voor een auto die 62000 km heeft gelopen.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? laat het mij weten want ik laat het er niet bij zitten.
Het is in ieder geval wel zeker dat dit na 20 jaar mijn laatste Opel is geweest.
18 jaar
natuurlijk had de dealer de riem bij 58000 km moeten vervangen
Marcel ik ben het met je eens.
Ik vind het ook absurd dat dit zo snel vervangen moet worden.
Een waterpomp na 60.000km kapot?.
Dan is het gewoon rommel.
En dat zelfde geld voor een wiellager.
Een distributieriem vervangen na 60.000km al vervangen,dat betekent dat ze is naar de constructie moeten gaan kjiken.
In plaats van de klant opzadelen met een kostenpost!.
120.000 of 150.000km vind ik normaal.
Maar als je er tegenwoordig wat van zegt, dan ben je lastig.
Of ze zeggen: autorijden kost nou eenmaal geld, meneer.
Dit is gewoon de klant op laten draaien voor slecht uitgedachte constructies.
Als ik een nieuwe auto koop dan verwacht ik de eerste 100.000km geen abnormale kosten!.
En dat zijn dit wel.
Dat is ook voor mij de grootste reden geweest om af te stappen van een europese auto.
5 jaar geleden had ik nog niet dood gevonden willen worden in een jap, maar als ik kijk naar de onderhoudskosten van mijn huidige auto, dan denk ik:dit zijn normale onderhoudskosten.
Een jap is niet spannend, maar dat geld ook voor de rekeningen!.
En je staat ook nog eens met je rug tegen de muur, want niet vervangen betekent dat je nergens aanspraak op kunt maken als het fout gaat.
Dus laat je het vervangen.
Er zit blijkbaar nog genoeg geld in nederland, want de mensen laten het allemaal klakkeloos vervangen.
Ja, helaas onderhouds voorschrift meneer.
18 jaar
lijkt misschien een dom antwoord van mij maar als je de distriebutie riem vervangt is het normaal dat de waterpomp ook gedaan word. En waarom ????
omdat dat 1 van de belangrijkste onderdelen van je blok is en aangezien je er alleen bij kan komen als de riem eraf is
lijkt mij dat in dit geval de garage gelijk heeft want als de water pomp het begeeft dan kun je je blok ook vaarwel zeggen en een ruil motor of een nieuwe loopt toch in de centen en dan praat je over ongeveer 9000 euro omdat dit een opc betreft en als er een ander blok in gaat betekent dat ook een andere ecu
want de ecu van de nieuwste motoren zijn niet meer uitwisselbaar omdat iedere motor anders is kwa gedrag en vermogen want dat is niet gelijk meer
v.b ik en een maat van mij hebben de zelfde auto en zelfde motor en zijn alle 2 op rollenbank geweest maar die van mijn maat heeft minder pk en koppel als die van mij ondanks dat ze standaard waren toen der tijd
nu niet meer want die van mij is gechipt nu en geflowd en andere nokken assen erin dus nog meer pk met hogere bezine druk
maar daar is ook 1 minpuntje aan hij is een stuk nerveuser geworden
maar dat is de prijs die je er voor betaald
maar ik geef marcel en opeltje weer gelijk dat ze dat ook bij de 58000 kilometer hadden kunnen doen
18 jaar
Ferry, dat is idd normaal dat ze tegelijk vervangen worden.
Maar bij een km stand van 60.000 hoor je niet dit soort kosten te hebben!.
Dat betekent gewoon dat de constructie niet deugt.
Daar hoor je een klant niet mee op te zadelen.
Die mag een behoorlijke levensduur verwachten van zulke onderdelen.
Er zullen wel problemen mee geweest zijn dat ze de interval teruggebracht hebben.
Maar daar koop je als klant toch niks voor.
Jij draait voor die kosten op.
18 jaar
is niet waar
hoord bij 60000 kilometer of 4 jaar te vervangen te worden kijk het service boekje er maar op na
18 jaar
Ferry,
Ik heb het onderhoudsinterval voor mij liggen, en daar staat wel degelijk in 90000 km voor de distririem.
Op zich geen punt dat de interval teruggebracht wordt naar 60000 km, maar informeer dan de klant wel om verdere problemen te voorkomen. Navraag bij een andere Opel dealer leerde mij dat de dealer de morele verplichting heeft de klant te informeren.
Maar goed, zoals ik al vermeldde was het mijn laatste Opel, vandaag de auto ingeruild.
18 jaar
dit komt van opel forum af en dat veelal monteurs van opel zelf dus kijk en huiver
Tekst INSP in dashboard
Sinds anderhalve week heb ik ik mijn dashboard de tekst INSP staan. Duidelijk is dat dit saat voor INSPECTIE.
Dus ik heb de dealer gebeld om een afspraak te maken voor een grote beurt.
Hij vroeg wat de kilometerstand was. Ik zei dat dat rond de 62.500 lag.
Nu vertelde hij me dat er dan zo-ie-zo een distributie-riem met geleiderwiel in moest komen. Dat schijnt standaard te zijn bij ASTRA G om dit te doen bij de 60.000 km en/of 4 jaar oude auto's.
Nou is mijn vraag is dit niet een beetje vroeg? Ik dacht dat het zo ronde de 80.000 a 100.000 lag!!!
trebbie
Junior Member
--------------------------------------------------------------------------------
reacties: 85
geregistreerd: 3-20-2005
Locatie: Ridderkerk
dit lid Is online
stemming: Astra 2.0 16 klepperrrrrrrrrrrrrrrrr
gepost op 11-14-2005 op 05:30 PM
Nee Opel vervangt de distributie bij elke 60000 km!
There's only one real working power! GSI Power!
WWW.UNLIMITEDGSIPOWER.NL
en dat je hem verkoopt vind ik persoonlijk onzin ondanks de kosten want er rijden zat mensen van het forum in een opc en astra turbo en die willen persoonlijk niks anders meer
18 jaar
Die vinden het zeker geen probleem om met deze km stand opgezadelt te worden met deze kosten.
Maar dat zal de liefde voor het merk zijn.
18 jaar
lees mijn bericht van een paar dagen geleden even is tegenwoordig standaard
en ja als je op een opelforum zit kun je wel nagaan dat het opelfanaten zijn he duhhhhhhhhhh
ze komen er niet als ze een jap of koreaan of zo rijden die hebben net zoals wij ook een eigen forum snappie
en als opel die maat geving hanteerd van 60000 kilometer dan is dat om motoren in top conditie te houden
en ja je hebt ook van die gekken die hun auto om de 5000 kilometer een beurt geven zoals ik ahahahahahaha maar dat doe ik ook uit voor zorg zie boven
dus zeeeeeeeeeeeeekkkkkkkkkkker liefde voor het merk doeidoei topic gesloten
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar