beste vrienden ,
ik hoop dat iemend raad heeft voor dit problem,
mijn corsa heeft nu 35000km op de teller en de voorgleoilampje gaat knipperen als ik dan toeren blijf maken boven de 2000 dan gaat lampje weer uit maar na een uurtje rijden weer aan en knippert weer.
dealer heft maandag olie opnieuw verwisseld en nieuw filter gedaan en met de computer onder druk geregenereert, maar nu is de problem drie dagen later weer terug.
lampje van voorgloeien gaat knipperen. even 20min in hoge toeren constant rijden gaat weer uit maar na een uurtje gaar weer aan.
wie heft misschien idee
mvg Ahmad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou het probleem zoeken in het voorgloei traject.
Maar denk dat je met het uitlezen van de storingen al een heel eind komt.
Dit is toch gewoon garantie? Wat zegt de dealer er over?
dealer heft er naar gekeken
oliepeil was te hoog dit kwam volgens de dealer doordat de auto tevaak regenereerde waardoor er teveel diesel in de motorolie was terechtgekomen
nieuwe filter plus nieuwe olie en de motor onder druk weer geregenereerd
twee dagen later zelfde problem
weer uitgelezen en software gereset
weekend 1200km gereden voorlopig geen problem meer gehad
dealer heft alles tot nu toe onder garantie gedaan
als het terugkomt horen jullie het zeker en bedankt voor adviezen
mvg Khurshed
11 jaar
dealer heft er naar gekeken
oliepeil was te hoog dit kwam volgens de dealer doordat de auto tevaak regenereerde waardoor er teveel diesel in de motorolie was terechtgekomen
nieuwe filter plus nieuwe olie en de motor onder druk weer geregenereerd
twee dagen later zelfde problem
weer uitgelezen en software gereset
weekend 1200km gereden voorlopig geen problem meer gehad
dealer heft alles tot nu toe onder garantie gedaan
als het terugkomt horen jullie het zeker en bedankt voor adviezen
mvg Khurshed
11 jaar
gisteren weer knipperende voorgloeilampje
van den hag tot gouda moeten rijden voordat het uitging
vanmorgen na 15 min rijden weer knipperende voorgloeilampje
naar de dealer geweest zij hebben uitgelzen en zeggen dat de dieselparketfilter 110% verzadigd is
die moet er onder uit om weer gereinigd te worden en zou mn auto een paar dagen kwijt zijn.
ben maar weggegaan en binnen tien minute ik wou de auto starten en voor het starten begon de voorgleoilampje al te knipperen
ben ermee weer de snelweg op van den hag naar Amsterdam bij hoogmade ging de lampje pas uit en daaarna heft hij de hele dag goed gelopen en de lampje is voorlopig niet aangegaan
welke heren hebben hier raad mee
mvg Khurshed
11 jaar
Worden er veel korte afstanden met deze auto gereden ?
Heeft de dealer al eens gezocht naar de Oorzaak waarom dat filter zo vol raakt?
Hebben ze de importeur al eens om hulp gevraagd?
Want alleen maar geforceerd regenereren of filter schoon maken lost het probleem niet op.
Garantie kun je bij elke Opel-dealer krijgen, misschien een idee om eens een andere dealer er naar te laten kijken?
is een lesauto gemiddeld afstand per les 30km
zowel snelweg als in de stad
vandaag is de lampje weer gaan branden moest weer maar toeren boven 3000p/m en lampje uit
ik weet het niet meer
dealer zei laastst we gaan de filter eruithalen en handmatig schoonmaken kost een paar dagen ben mn auto kwijt
ik denk eerder dat er een sensor die dat aangeeft dat er geregenereerd moet worden defect is
ik heb helemaal geen vermogenverlies en total geen zwarte rook uit de uitlaat bij toeren in lage versnelling
11 jaar
vandaag heeft dealer roetfilter vervangen
maar na 30 km ging de motor weer automatisch regeneren
begrijp er niks meer van
wie weet raad
11 jaar
de auto heft sinds de vervanging ven de roetfilter/katalysator om de 200km geregenereerd
dealer heft gisteren de ecu vervangen
maar vandaag na 250 km ging de auto weer regeneren
wie weet waar dit nou door kan komen
dealer weet ook geen raad ermee
total geen foutcodes ofzo
verder rijdt de auto ptima
alleeen door herhaaldelijk regenereren gaat de olie peil hoog
mvh Khurshed
11 jaar
Dealer contact op laten nemen met de technische dienst van de importeur als hij er zelf niet uitkomt.
11 jaar
op advise van opel Nederland eerst katalysator vervangen en nu ook op hun advise de ecu vervangen
geen resultaat
11 jaar
Het regenereren is een complex proces dat mede gestuurd wordt door een aantal sensoren.
De kennis van de signalen van die sensoren is helaas (ook bij de dealers) kennelijk niet voldoende.
Misschien dat Opel Nederland zelf eens aan de auto gaat meten?
Want anders blijft dit probleem voorsukkelen to NA het einde van de garantie-periode.
En wat gaan ze dan doen? Want het probleem is duidelijk IN de garantie-periode gemeld.
En dus zou de garantie oneindig van kracht moeten blijven totdat het echt opgelost is.
Tijd voor een gesprek met de dealer waar je een aantal harde vragen zult moeten stellen.
Als het tijdens de garantie periode is gemeld en het daar binnen niet is opgelost zijn ze verplicht om dit alsnog te doen.
11 jaar
Tja Roetfilter, ben ik blij dat ik net niet dat onding op mijn corsa D heb.
Heb dezelfde verhalen zoals jij al veel zien voorbij komen op het corsa D drivers forum.
Velen hebben al contact opgenomen met opel nederland / belgie en daaruit is niet veel gekomen.
Wat je eventueel kan doen is naar een tuner gaan en het roetfilter laten verwijderen en egr uitschakelen.
30 km is toch al een deftige afstand vind ik. ik doe maar 5 km naar mijn werk en heb na 65.000 km nog geen problemen op motorisch vlak.
eventueel wanneer de motor op temp is, regelmatig eens goed doorgassen.
De temp kan je aflezen dmv het geheime menutje. hier kom je in door 4 maal het tellerknopje in te drukken - 3 maal kort, de 4de keer blijven induwen totdat het verspringt.
dan moet je denk ik 5 maal kort duwen en zie je onderaan het scherm van de teller de temp. ( kan je trouwens nog meer interessante gegevens zien zoals : voltage, tankinhoud,...
Ik ben van mening dat dit in de sensors en in de software ligt. dat dit nog niet op punt staat.
meerdere merken hebben dit probleem.
11 jaar
Zou eerst maar eens beginnen met Egr vervangen en verstuivers testen. Dat het lampje knippert is teken dat roetfilter vol zit. Niets met gloeisysteem te maken. Als filter steeds vol zit heeft vaak andere oorzaak. En bij lesauto kan ik mij voorstellen dat de vervuiling groot is door lage toerentallen en korte afstanden.
11 jaar
beste mensen sorry voor de late reactie,
na vervangen van de ecu is de auto steeds beter gaan presteren wat betreft de regeneren
nu regenereert de auto om de ongeveer 500km
dus bij ieder tankbeurt een keer regenereren
alleen nu smorgens bij koude start stottert de auto de eerste 15 minkan dit komen door dieselfilter die vervangen moet worden?
Mvg Khurshed
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar