De rembekrachtiging sist naar binnen in de auto. Niet onder de motorkap.
Als ik rem, dan verdwijnt het sissen. Hij remt goed, maar bij een noodstop voelt het pedaal hard aan.
Is dit te repareren of niet en zoja, hoe?
Als ik het wil verhelpen, moet ik dan eerst het pedaal verwijderen of moet ik gelijk alles verwijderen van voren onder de motorkap.
groet,
wanner
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je rembekrachtiger wil vervangen moet je alles demonteren
hoofdremcilinder, pedaal moet er uit en/of los
dan kun je pas de rembekrachtiger losnemen
hij zit van binnen vast geschroefd en van buiten zit de hoofdremcilinder gemonteerd
het ergste is dat je met een abs systeem alleen kan ontluchten met coputer
je moet namelijk de abs activeren en kleppen laten bedienen
als je dit niet doet kan er lucht in de abs blijven zitten en heb je na een keer werken van de abs geen remvermogen meer
gelukkig zit er twee gescheiden groepen maar zelfs dan kun je het voelen
Ah, dan ga ik maar op die manier aan de slag....
Hoe kom ik er trouwens achter of ik ABS heb? Ik heb geen boekje.
Ik heb de Combo aangeschaft omdat het zo'n praktisch beestje is.
ABS lijkt me een hele luxe voor zo'n oud dingetje: 1998...
Groet
14 jaar
stomste manier is om op een nat wegdek vol op de rem te gaan en als de wielen blokkeren dan heb je geen abs
beste manier is om de remleiding te volgen van af de hoofdremcilinder en naar beneden volgen
als er maar 2 leidingen vanaf loopt is de kans groot dat ze naar een abs module gaan
heb je er 4 dan is het haast zeker dat je het niet hebt
leiding volgen kom je een abs module tegen dan weet je zeker dat je het hebt
loopt de leiding van hoofdremcilinder direct naar de voorwielen dan weet je dat je het niet hebt
nog simpler is op contact zetten en dan brandt er een abs logo op dashboard
heb je het niet dan kun je het zelf los nemen
leidingen afdoppen ivm vuil dat er in kan komen
hoofdremcilinder wegleggen
rembekrachtiger van binnen losmaken
en eruit pakken
bij terug monteren
leidingen eraan en stampen als een gek constant op het pedaal
wanneer pedaal niet harder wordt vast houden en RA nippel los gooien
pedaal op de grond
dan nippel dicht en nog een keer open draaien
omdat de lucht bij de hoofdremcilinder zit zul je dus veel remvloeistof doorheen stampen
dat is een nadeel
maar als de betreffende bij de nippel lucht krijgt dan weet je dat hij daar is
dan proces herhalen tot hij geen lucht meer krijgt
dan naar la gaan en proces van voor af aan doen
als laatst ga je naar rv en dan lv
pedaal zou dan hard moeten zijn bij het intrappen
heb je de beschikking om een ketel te gebruiken
dan zou ik deze gebruiken gaat een stuk makkelijker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar