hoi
mijn remschijven en blokken zijn aan vervanging toe.
nou is mijn vraag is dat een beetje zelf te doen en waar moet ik op letten.
de auto heeft abs ik weet niet of dat iets uitmaakt.
groeten erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi Erik. met of zonder ABS maakt niet uit.
Het is goed zelf te doen.
Je moet eerst de remblokken verwijderen en dan de remzuigers helemaal terug drukken in de cylinders.
Pas op dat je het rubber niet beschadigd !
Demonteer de remkauwen en hang ze op aan de voorveer met een draadje of zo.
Laat ze niet aan de slang hangen.
Trap NIET meer op de rem , anders vliegen de zuigers door de ruimte!!!
Demonteer nu de schijven en plaats de nieuwe .
De nieuwe schijf GOED ONTVETTEN met een remmenreiniger (spuitbus).
Monteer de remklauwen en dan de nieuwe blokken.
Eerst 500 KM niet te hard remmen als het niet nodig is , want het spul moet zich eerst "zetten".
Nou, tot zover
succes.
Hans.
Als je beide kanten vervangen hebt, EERST een paar maal op het rempendaal trappen zodat de remblokken weer tegen de remschijven hangen anders wil de auto nog wellus "laat" remmen de eerste keer....
Als je ze per kant vervangt heb je nog een voorbeeld van hoe het was....
Het wijst zich eigenlijk helemaal vanzelf, suc6
als je de schijven gedemonteerd hebt van de naven, moet je de naven waar de schijven tegenaan gezeten hebben wel opschuren om te voorkomen dat de roest die er achter zit ervoor kan zorgen, dat je schijven krom trekken omdat het dan geen vlakke ondergrond zou zijn!Gr Johan
19 jaar
En smeer dan gelijk een likje kopervet op de naaf, scheelt met eraf halen een eventuele volgende keer.
Jongens , als jullie blijven schrijven , komt die jongen niet aan sleutelen toe .
Hans.
iedereen alvast bedankt ik ga er binnenkort aan beginnen als het gelukt is horen jullie het wel.
mvg erik
19 jaar
ik heb de remschijven voor vervangen maar nou heb ik een probleem.
er zit speling op de remschijf die kan ik op te tegenovergestelde richting van de inbusbout waar hij mee vast zitruim een cm bewegen.ik dacht dat hij met de wielbouten wel vast zou komen zitten dus monteerde ik het wiel toen ik ging testrijden hoorde ik een schavend geluid.ik haalde het wiel weer los toen ontdekte ik dat ik de remblok aan de voorkant ook zo op en neer kon bewegen.
toen ik alles gemonteerd had heb ik trouwens gepompt met het rempedaal en tijdens het rijden verloor ik weer druk op het rempedaal na een paar keer pompen kwam er weer druk op toen verloor ik weer druk.
wie kan mij helpen ?
wat heb ik fout gedaan
19 jaar
Verkeerde schijven (met een te klein naafgat)?.
de schijven opzich passen goed dus denk ik niet dat het de verkeerde schijven zijn kan het nog iets anderts zijn.
19 jaar
Met het vervangen van de schijven kan er eigenlijk niks misgaan.
Maar met de blokken wel.
Heb je de blokken niet verkeerd om?
(met de voering naar de verkeerde kant)
De spreidveer en de geleide pennen geplaatst?
mvg,
Hans.
http://img213.exs.cx/img213/9229/remmen5..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />
Erik ,
klik op plaatje voor een grotere afbeelding.
mvg,
Hans.
als het goed is is het opgelost.
ik had de veer voor de remblok verkeerd zitten en daardoor duwde hij de remklauw naar buiten en zo schaafde hij tegen het wiel aan.
nou nog even iets anders.
het remvloeistof resevoir zit nou een klein beetje boven peil.
kan dat kwaad.
kan ook iemand mij helpen met de remschijven achter.
alvast bedankt
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar