Ik heb eind vorig jaar mijn remschijven laten vervangen bij de kwikfit, na een 1,5 - 2 maanden begon bij het remmen mijn stuur weer te trillen.
Toen heb ik onlangs mijn schijven en blokken weer laten vervangen onder het motto van mischien lag het wel aan de kwaliteit van de kwikfit.
Nu heb ik deze schijven en blokken er ruim een maand opzitten en het probleem begint nu weer op te steken, de garage houder gaf me het advies om mijn banden eens op de auto te laten balanceren in plaats van door ze eraf te halen.
Kan dit het probleem wezen of is er mogelijk een andere oorzaak voor het steeds weer kromraken van mijn schijven.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het is voor de schijven noodzakelijk dat ze gelijkmatig afkoelen en dus niet na een stuk flink remmen de voet op het rempedaal houden voor het stoplicht. Of als je veel door plassen rijdt kan dit ook problemen veroorzaken.
Als het fenomeen enkel tijdens het remmen optreed zijn het volgens mij toch de schijven.
heb je de eerste paar honderd km rustig aan gedaan met remmen , dus niet meteen vol in de ankers, raymond heeft trouwens gelijk.
gep
19 jaar
controleer de naafslingering eens, hier kan best wat mee mis zijn.
of het ligt idd aan je zelf (voet op rem houden)
Remmen zijn gewoon rustig ingeremd zoals ik ook bij de laatste keer heb gedaan (c.a 500 km)
Ik heb in al die jaren nog nooit een auto gehad die dit probleem had en nu gebeurt het me voor de derde keer binnen een jaar met dezelfde auto.
Je voet op de rem houden bij het stoplicht doe ik alleen als het schuin afloopt en dat moet gewoon kunnen dat doet iedereen, en door plassen rijden doe je af en toe niks aan als het regend dus het lijkt me stug dat het daar aan ligt, een keer kan gebeueren maar nu al 3 keer dan denk ik toch dat er meer aan de hand is.
19 jaar
heb je de originele velgen en wieldoppen er nog onder? dit ivm de koeling....
Of ze origineel zijn weet ik niet 100% zeker, maar er zitten irmscher licht metaal velgen onder die je toendertijd er volgens mij als optie op kon nemen, en ik heb zeker een jaar probleemloos kunnen remmen met deze velgen eronder, ik heb de auto ook met deze velgen gekocht.
19 jaar
dan moet dat in orde zijn...
Hoi,
Ik heb ditzelfde probleem gehad met mijn (vorige) Vectra 2.0 uit 1996. In de zomer van 2003 had ik een wiellager linksvoor laten vervangen. In de maanden daarna begon de rem te trillen, dus in december 2003 de remschijven voor laten vervangen. In maart 2004 trilden ze weer. Opel dealer heeft ze toen gratis vervangen (jaar garantie op de reparatie). Een paar maanden later weer krom. Toen hebben ze een wiellager en de remschijven vervangen (beide nog steeds garantie).
Ruim een maand later begon het trillen alweer. Ik zou de volgende dag naar Oostenrijk op vakantie gaan.... toch maar weer langs de dealer.
Deze heeft toen de boel onderzocht en de volgende dag de remschijven, de linkerwiellager en tevens de linker wielnaaf vervangen. De wielnaaf bleek krom te zijn en veroorzaakte dit alles. Ik hoefde toen alleen de materiaalkosten van de wielnaaf, min 25% te betalen. 'S-nachts direct op vakantie. Gelukkig bleek het probleem toen opgelost en heeft de auto 3000 km probleemloos door de oostenrijkse bergen gereden, incusief de forse lange dalingen in de Grossclocknerstrasse, zonder enige trilling!
Hoe de wielnaaf krom is geworden is mij onbekend. Mijn vermoeden is dat deze beschadigd is geraakt bij het vervangen van het wiellager, maar het kan natuurlijk ook andersom, dat het defecte wiellager dit heeft veroorzaakt. Al met al een probleem waar je dus zo'n jaar mee aan het sukkelen bent en je rijplezier echt vergald.
Mogelijk dat het bij jou dus ook gewoon de wielnaaf is.
Groet, Govert
19 jaar
Beun de Haas zei:
"Je voet op de rem houden bij het stoplicht doe ik alleen als het schuin afloopt en dat moet gewoon kunnen dat doet iedereen"
en dat is dan niet erg slim. Beter om de handrem te gebruiken, ik heb nooit m'n voet op het rempedaal. Je schijven koelen niet af als de remblokken er tegen aan drukken (dus als je de voet op het pedaal drukt) en kunnen in theorie hierdoor ook krom worden.
Maar het verhaal van Govert klinkt aannemelijk, omdat het beide om Vectra's van 96 gaat.
19 jaar
Maar als je de hand rem erop zet verlaats je het probleem naar achter.
19 jaar
hmm, op zich wel, alleen worden de trommels doorgaans minder warm dan de schijven en kan het dus minder kwaad, mijns inziens.
als je rondom schijf hebt zal het gebruiken van de handrem de schijven achter ook niet veel goeds doen denk ik.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar