👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het probleem met aanslaan (stotteren,niet ontsteken en daarna afslaan) soms in combinatie met knipperende service-waarschuwingslampje heeft zich in juni paar keer zich voor gedaan.
Weer bij de opel dealer langs geweest en uit laten lezen ,daar kwam foutcode p1191 uit (lage druk bij lagedruk verdeeldruk leidingen ).In juli en augustus bijna geen start problemen gehad.
Met de uitlees diagnose van de dealer naar een universele garage in Zaandam gegaan(begin september) en startprobleem uitgelegd.Monteur van deze garage zei dat de auto een nacht bij hun moest blijven i.v.m. test en aangesloten zou worden op diagnose ((pc) en volgende dag belde hij mij op dat hij geen fouten((uitgelezen) had gevonden en brandstofpomp van de tank naar brandstoffilter en leidingen OK waren en zei twee optie's waren die startproblemen konden veroorzaken 1: brandstoffilter 2:vaccuumpomp.
Hij heeft de brandstoffilter vervangen (en volgens hem was het erg vervuild en dicht geslipt was).
De auto meegenomen (viel wel op dat er minder vermogen had dan voorheen) en het plastic deksel boven op de motor vettig was),de volgende dag in de avond begon de service lampje te branden ((blijvend) en tweede dag was de vermogen en trekkracht nog lager geworden,weer terug naar die bewuste garage in Zaandam en ze servicelampje en de vettigheid laten zien ,de monteur liet zien dat er een gat in turboslang (de dikke) ,bovenaan)zat en eerst die vervangen dient te worden,de volgende dag heb ik zelf dat slang vervangen.Maar servicelampje bleef branden en het vermogen was nog meer gezakt ,kwam bijna niet voorruit,vierde dag weer terug naar het zelfde garage en weer aan diagnose pc aangesloten en volgens hun gaf de pc aan dat de roetfilter verstopt was en dat de reden was van vermogensverlies en zij het roetfilter zelf konden reinigen voor 250 euro.
Nu vraag ik me af of de garage de hele nacht (ongeveer 14 uur ) mijn auto stationair heeft laten draaien om te testen,dat weet ik niet zeker ,maar ik ga dat achterhalen.Dit omdat ik voorheen geen roetfilter problemen en geen lekke turboslang had.DE VRAAG AAN JULLIE IS :kan het bij een Opel astra 1.3 cdti of een andere auto 14 uur lang stationair draait kwaad (roetfilter verstoppen ,turboslang kapot ,enzovoort veroorzaken)????IK wil eerst zeker weten of dit kan ,voor dat ik die garage medewerkers verantwoordelijk ga stellen,of is dit toeval ???
Gaarne jullie deskundig advies/antwoord
Ik ben van plan een afraak te maken bij de Opel-dealer voor een diagnose m.b.t,. roetfilter probleem
(misschien zijn sensoren of een slang niet orde of juist de roetfilter echt verstopt ,vuil) of een software probleem.
alvast bedankt voor jullie adviezen.
Ossie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
IK wil wel hierbij melden dat de km stand op 186.000 staat.
Ossie
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar