Hallo
Heb de koppakking van deze corsa vervangen, welke goed kapot was bij twee cilinders (ring naar binnen gedrukt). Na alles gemonteerd te hebben begon hij vrij snel wit te roken, ben er mee gaan rijden waarbij de rookwolk niet normaal meer was. hij bouwde geen druk op in het koelsysteem dus warm laten lopen tot fan aansloeg en kop nagetrokken. Het roken was intussen iets minder geworden en ben weer een stuk gaan rijden het roken wordt minder maar is nog verre van normaal. kan het zijn dat keolvloeistof in het uitlaatsysteem de oorzaak is of moet ik ergen anders aan denken.
Alvast bedankt Will
Geplaatst door will33 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
bassie138 (0), 14 jaar geleden
ik denk het wel dat je water in de uitlaat hebt dat duurt wel eventjes voordat het weg is
gr sebastiaan
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Will
Heb je de kop goed aangetrokken ? dus in de juiste volgorde en met het juiste aanhaalmoment ?
Was de kop niet krom of is hij gevlakt ?
Gr Stefan
will33 (0), 14 jaar geleden
De kop is goed aangetrokken en in de juiste volgorde. de kop was niet krom en is dus niet gevlakt. heb er meerdere zo vervangen met goed resultaat. ga morgen eens kijken wat ie doet als ik de uitlaat voor de katalysator deel of ie dan ook nog rookt lijkt me nu effe de beste oplossing.
Groetjes Will
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Rij eens een flink stuk over de snelweg met een wat hogere snelheid..kan niet absurd lang duren voordat de resterende kvs verdwijnt en het is wellicht sneller geprobeerd dan de uitlaat los te pakken.
Gr Stefan
xxjohxx (0), 14 jaar geleden
Wat is de kleur van de rook.
Wit is water wat nog in de uitlaat kan zitten maar als het blauw is en stinkt kan het ook olie zijn.
Dan is de moter waarschijnlijk heet geweest en gebruikt olie (goed oliepijl blijven pijlen)
stefan84 (0), 14 jaar geleden
[quote=xxjohxx]Wat is de kleur van de rook.
Wit is water wat nog in de uitlaat kan zitten maar als het blauw is en stinkt kan het ook olie zijn.
Dan is de moter waarschijnlijk heet geweest en gebruikt olie (goed oliepijl blijven pijlen)[/quote]
Als je even het eerste bericht bekijkt zie je dat de rook WIT is..
dupl-u-19054-5dd14a44697fb+kosopoel (0) PRO, 14 jaar geleden
Duurt vaak behoorlijk lang voor de achtergebleven koelvloeistof verbrand/verdampt is.
Als de auto normaal rijdt zou ik het een poosje aankijken.
Ik heb dit vaker meegemaakt, rook verdween uiteindelijk vanzelf.
will33 (0), 14 jaar geleden
Hallo
Ben gisterenavond er weer aan begonnen. Heb hem gestart en hij rookte nagenoeg niet meer. Heb er eenf link stuk meegereden en het is over gelukkig. Dus hij rijdt weer lekker rond. Heb de pakking nog eens goed bekeken en had ook wel erg veel geleden.
bedankt voor jullie reactie's
groetjes Will
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
kop nagetrokken????hoeft toch niet.[quote=will33]Hallo
Heb de koppakking van deze corsa vervangen, welke goed kapot was bij twee cilinders (ring naar binnen gedrukt). Na alles gemonteerd te hebben begon hij vrij snel wit te roken, ben er mee gaan rijden waarbij de rookwolk niet normaal meer was. hij bouwde geen druk op in het koelsysteem dus warm laten lopen tot fan aansloeg en kop nagetrokken. Het roken was intussen iets minder geworden en ben weer een stuk gaan rijden het roken wordt minder maar is nog verre van normaal. kan het zijn dat keolvloeistof in het uitlaatsysteem de oorzaak is of moet ik ergen anders aan denken.
Alvast bedankt Will[/quote]
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
will33 (0), 14 jaar geleden
ik heb de kop volgens mij weten goed aangetrokken nml. eerst 20 of 25 nm en daarna 2 keer 60 graden, vervolgens auto op temtpretuur laten komen en nog eens 60 graden nagetrokken.
stefan84 (0), 14 jaar geleden
Van warmdraaien en nogmaals natrekken is geen spake,
[url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img46.imageshack.us/img46/6/corsa...[/img][/url]
[url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img46.imageshack.us/img46/7043/co...[/img][/url]
anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden
precies, dit zijn rekbouten die je moet vernieuwen aantrekken volgens gegevens en afblijven[quote=stefan84]Van warmdraaien en nogmaals natrekken is geen spake,
[url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=...][url]http://img46.imageshack.us/img46/6/corsa...[/url][/url]
[url=http://img46.imageshack.us/my.php?image=...][url]http://img46.imageshack.us/img46/7043/co...[/url][/url][/quote]