close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: rubbers vervangen of auto

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7

Ben in bezit van Opel Astra TG 1.7 dtl met katalysator van 1996. Gekocht in 2002 bij km-stand van 190.000. Heeft het tot nu toe prima gedaan: onderhoud en reparatie gemiddeld € 500 p.j; bij km-stand van 245.000 zijn waterpomp en distributieriem vervangen; motor lijkt onverwoestbaar, oliegebruik normaal, alle meetwaarden bij APK’s "goed". Teller staat nu op 310.000. Van de 16.000 km per jaar gebruik ik de auto voor zo’n 60% op de grote weg voor langere afstanden (500-800 km p.d.) met een gebruik van 1:18/19 (uitgezonderd in de bergen). Bij huidige APK kreeg ik de volgende afkeurpunten: remblokken en remschijven voor vv, draagarmrubbers Lv+Rv vv, achterasrubbers vv en remmen achter bijna geen vertraging. Kosten € 1000-1200 ex. Vraag: Wat is de beste optie: 1) laten repareren, 2) voor vergelijkbare prijs een 1.7 kopen van 1997, maar dan zit ik over een jaar waarschijnlijk weer met uitgedroogde rubbers, of een nieuwere Astra of Corsa, maar welke dan (volgens mijn monteur behoort mijn type tot de beste die Opel heeft geproduceerd).

Geplaatst door

benno2105 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij heb jij een 1700 isuzu dieselblok erinliggen. Deze behoren inderdaad tot de sterkste ( Meest hooliganproof) motoren ooit gemaakt.

Indien de auto je bevalt en hij ziet er nog netjes uit, is het het overwegen waard, maar dat is van hieruit moeilijk te beoordelen.

Hetgeen je nu aankaart voor de APK, is eigenlijk 75% normale slijtage, dus afgezien van de achterremmen, zou je deze reparaties ook op een ander moment kunnen krijgen. Ik geef je wel gelijk, dat het ineens een hoop geld is, maar indien het koetswerk van de auto het nog waard is ( geen rotte plekken in balken/bodemplaat) is zo'n auto het TECHNISCH nog wel waard. Of hij het financieël waard is, dat is een keuze die alleen de eigenaar kan maken.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

zijn eigenlijk de problemen die je bij een andere auto ook tegen zou kunnen komen

kleijn 0

15 jaar

Ik ben het met Willem eens;
Gewoon repareren en lekker verder karren.

gr,
Ludolf.

ludolf01 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.