Hoi,
Heb een omega-b station X20se met een G3 instalatie van Koltec-Necam.
Een paar dagen nadat ik de auto gekocht heb viel me op dat ie slecht gas aannam van stationair naar deellast, heb dus toen het gasklephuis en de gasverdeler gereinigd waardoor veel verbetering.
Het probleem is echter het late overschakelen naar LPG,een tijd lang knipperd het lampje in de schakelaar,het valt me wel op dat ie telkens tussen de 3.5 en 4 km nodig heeft om over te schakelen,zowel met koude motor wegrijdend als direct na bv het tanken van gas..wat kan dit zijn?
Heb de auto uitgelezen met auto-diagnos en daar kwamen wel storingen uit (injectors 1 t/m 4 lage spanning,niet gek.. worden uitgeschakeld)en de snelheidssignaal te zwak (stekker dash schoongemaakt..is nu o.k.),en hoe lees ik het LpG systeem uit?
groeten Jorg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij de coltec-necam installatie zit er ook een temperatuursensor in de verdamper of in de waterslang naar de verdamper
controleer deze eens , want die sensor bepaald mede het tijdstip van omschakelen van benzine naar lpg
Groeten MERIVA
waarschijnlijk heeft deze wagen de temp sensor nog niet. er is ooit een ombouwset voor geweest....maar die is vaak niet gemonteerd. dus kun je niets aan de overschakeltijd doen als de sensor er niet op zit....
Ik heb wel een sensor in de waterslang naar de verdamper zitten, t gekke is dat ie toen ik ,m net had wel direct naar gas overschakelde..
kijk dan is hij dus wel gemodificeerd....zo hoort het....zit er ook genoeg koelwater in?
Er zit genoeg koelwater in...heeft genoeg olie..motor doet het naar behoren..geen lucht in systeem,geen koppakking of wat anders..snap er niets van want eerder schakelde hij gewoon direct over..en bij veel korte ritten kost dat aardig wat benzine..waarvan is het omschakeltijdstip nog meer afhankelijk dan?
Dan is de temperatuursensor defect. De ECM constateert nu dat de koelvloeistof temperatuur -40 graden is. Standaard schakelt het systeem dan na 5 minuten over naar gas.
en dat is die sensor die in de slang naar de verdamper zit dus...(misschien stomme vraag)..dan weet ik welke ik miet vervangen namelijk.
Weet anders iemand het weerstandsbereik van deze temp-sensor?
Ik meen zo'n 300 ohm bij warme motor en 3000 ohm bij koude motor.
bedankt iedereen tot zover,ik ga werken aan een oplossing,mocht ik nog info over de gasinstalatie vinden dan geef ik ze wel door (erg moeilijk om een schema te pakken te krijgen).
Jorg Krijnen zei: bedankt iedereen tot zover,ik ga werken aan een oplossing,mocht ik nog info over de gasinstalatie vinden dan geef ik ze wel door (erg moeilijk om een schema te pakken te krijgen).
You've got mail
Heb de lpg-koelwatersensor doorgemeten en die geeft keurig nette waardes door dus werkt gewoon, ik ga het hele systeem maar eens uitlezen.
Bedankt trouwens voor het schema..ben er heel blij mee.
Wat zijn de waardes dan?
Hallo Jorg,
Ik heb je de handleiding voor het uitlezen van het diagnosesysteem van de gasinstallatie toegestuurd per email.
Graag hoor ik of hier iets uitkomt
Groeten,
Kees
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar