opel astra g 1999 koltec installatie 1.8 16v lpg3
bij het abrupt los laten van het gaspedaal schokt de hele auto, het is net of word de brandstof toevoer in eens gestopt word. stationair loopt hij goed en op bezine ook geen probleem dit gaat gewoon geleidelijk. en wat is een dfco relais, en waar zit dit relais.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je hebt het goed....waarschijnlijk is het dfco relais het probleem. deze zit onder de motorkap gemonteerd en kan op allerlei plaatsen zitten. (afhankelijk waar de lpg inbouwer hem heeft neergehangen). om er zeker van te zijn.....in het verdeelhuis zit een klepje gemonteerd met 1 of 2 draaden (geel) volg dit draadje en je komt bij het relais uit. overigens klopt het dat je waneer je het gas loslaat geen lpg de motor in gaat. dit is normaal.
Nu meen ik te weten dat op een Astra G van '99 geen DFCO relais gemonteerd is, maar dat deze schakeling door de ECM geregeld wordt. De mogelijkheid bestaat dus dat een van de signalen die fuel cut off oproepen slecht of niet aanwezig zijn. Dit zou kunnen zijn slechte vacuumslangen, geen of slecht smoorklepsignaal. Of indien de DFCO geregeld via de brandstofafschakeling van de benzinecomputer een verkeerd aangesloten injectietijdmeetdraad. Deze aansluiting meet dan geen injectietijd, maar is puur bedoeld voor het DFCO-signaal. Nog een mogelijke oorzaak is een slechte massa of het opkoken van de verdamper. Ook het DFCO-membraan onderin het verdeelhuis kan een oorzaak zijn. Je ziet scoringskansen genoeg.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar