Hallo mede sleutelaars,
mijn probleem is, als ik het gaspedaal los laat schokt de motor 2 a 3 keer bij warme motor is het erger als bij een koude motor,
probleem doet zich niet voor als auto op benzine rijd, heb map en lambda sensor (4 draads sprongsensor) al door gemeten zijn mijn inziens goed,
ik vind alleen dat de lambdasensor traag regelt 3 a 4 sec de spanning is tussen de 0,13 en 0,86 v
dus spanning blijft 3 a 4 sec op hoog staan en regeld dan pas terug naar laag ook weer 3 a 4 sec laag en dan weer naar hoog.
verbruik is ook aan de hoge kant gemiddeld 1:8
alvast bedankt voor de genomen moeite
Groeten Tilanus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gaskleppenhuis en egr schoongemaakt, klacht is wel minder doch niet weg?
compressie meten, klepspeling meten, gasinjectoren laten testen..
Wat voor type gasinstallatie zit er ingebouwd?
een koltec-necam, op benzine is het bijna niet merkbaar
12 jaar
Bijna niet op benzine maar dus wel aanwezig?
Bougie's nog recent vernieuwd?
Heb je ook je stationaire stelmotor schoongemaakt? En de gasklep (laten) afstellen?
Geen scheurtje in je slang vanaf je luchtfilter of je carterventilatie? Alle vacuumslangen en rubberbochtjes nog heel?
vandaag maar weer eens onder de motorkap gekropen,
alle vacuumslangetjes en bochtjes gecheckt alles oke, gaskleppenhuis en nullast motortje schoongemaakt.
mocht allemaal niet baten, nu had ik op dit forum iets gelezen over een dfco klep??
ik op zoek naar dat ding weet helemaal niet hoe het eruit ziet maar de klacht heeft te maken met het vacuum dat weet ik wel
ik heb iets gevonden een vierkant blokje vlak bij het lpg verdeelhuis dik vacuumslangetje en een heel dun vacuumslangetje met rubberbochtje en een tweepoligstekkertje eraan,mm nog nooit gezien ding gedemonteerd, zat pot dicht met roetdeeltjes ook in de vacuumslangetjes kwam die troep
nou alles lekker schoon gemaakt en doorgeblazen.
proefrit gemaakt klacht verholpen.
ik heb even het schema van een koltecinstallatie nagezien deze klep/sensor staat daar niet op aan gegeven,
volgens mij gaat het vacuumsignaal naar de koltec ecu.
ik weet niet hoe de klep of sensor heet weet wel dat het daar aan lag.
12 jaar
Hallo, ik ben Do, een particulier die graag klust aan auto's, maar helaas niet voldoende opgeleid ben om het professioneel te doen. Ik zal me later wat meer voorstellen in het Topic dat daarvoor bestemd is.
Ik heb een astra 1.6 op lpg, af fabriek ingebouwd en ik heb vergelijkbare klachten wanneer ik op gas rij.
Op benzine rijdt de auto perfect, op gas is het stationair echter onregelmatig en schokt hij heel erg wanneer ik hem in de versnelling laat uitlopen met het gaspedaal op de nulstand. Het accelereren en rijden is perfect op gas.
Inmiddels al een bezoek gebracht aan Kees van Verdampere, alles schoongemaakt en gecheckt, waarbij de tps sensor onregelmatige waardes aangaf, gaspedaal niet op nul procent. Tps sensor vervangen, maar geen verschil, klachten nog steeds aanwezig. Zowel verdamper als gasverdeler in goede staat.
Mijn vraag is:
Hoe heet dat blokje met de vacuum slangen als in het bovenstaande bericht omschreven en waar kan ik die vinden?
het enige wat ik zag met 2 slangen is de Intake manifold module, serienummer Delphi 1997280. Dit moet de gassen van de tank naar het gaskleppenhuis brengen.
Is dit hetgeen wat bedoeld wordt in het bovenstaande bericht? Ik kom ook de Evap vaak tegen of de DFCO, decelleration fuel cut off.
Gezien de klachten vermoed ik dat het niet iets groots kan zijn.
Graag jullie reacties en ik zal de hopelijke oplossing ook vermelden, wanneer ik deze heb gevonden.
10 jaar
De astra is een astra g, bouwjaar 2001 met 305.000 km
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar