Opel Astra: schokkend/trillend stuur auto

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi

Sinds vorige week hebben wij een probleem met de auto
Het probleem deed zich voor toen wij 80km/h reden de auto begon hevig te schokken/klapperen net als je over een keien weg rijd.

Daarna begon hij naar links te trekken en de schommelen/trekken in het stuur.De auto gauw aan de kant gezet om tekijken wat het zou kunnen zijn
aan gezien wij niet geheel veilig stonden moest ik nog een km rijden naar een pompstation.

Bij het weg rijden in welke versnelling ook ging het stuur heen en weer (trekken/schommelen) als ik de koppeling in trapte is het weg en loopt hij mooi recht zonder trillen of trekken in het stuur.

Wij hebben de homokineet inmiddels vervangen die was af nieuwe erop (bestuurderskant wiel)ik had de hoop dat dit het probleem was maar helaas weer het zelfde probleem.

Heeft iemand idee? enigste wat ik kan bedenken is dat het bij de bakkant zit.

owja bij gas geven word het erger maar bij constante snelheid is het er ook als je de koppeling in trapt is het weg.Het is zo erg dat je er niet mee kunt rijden je hebt het gevoel of alles er zo onder vandaan klapt.

wie heeft idee ?

gr Patrick

patrick29

Geplaatst door patrick29 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Misschien de homokineet aan de bakzijde of iets in de bak ???

Zijn de fuseekogels, stuurkogels en draagarmrubbers gesloten ???

Of misschien een defect wiellager ???

Het kan eigenlijk vanalles zijn maar kijk dit in elk geval even na.

De stabelisatorstang bevesteging van dit type auto wil ook vaak los breken kijk daar ook maar eens naar.

Suc6 Gr. Harry

patrick29 (0), 14 jaar geleden

Zijn de fuseekogels, stuurkogels en draagarmrubbers gesloten ???

Of misschien een defect wiellager ???

Dit is allemaal gecheckt en zit allemaal vast en zoals het hoort.

en hoe kun je nu precies nagaan of de homokineet bij de bak kapot is ? zijn er manieren voor om dat te zien ?

Heeft iemand misschien een illustratie hoe de bak olie er in en uit moet? dat loopt er uit toch?als ik de as er uit trek.heb geen ervaring met de bakkant vervangen vandaar de vragen.

gr

Patrick

Franks (0), 14 jaar geleden

Hoi,
Heb je je motor enof bak steunen al na gekeken? lijkt erop dat ereen stuk is omdat zoals je al zegt het weg is als je de koppeling intrapt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.