close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: schokt

Bouwjaar: 1993

Mijn auto schokt stationair een beetje, en de eerste meters bij het optrekken ook.
En het contact deed het heel even niet je hoorde alleen tik en geen startmotor die wat probeerde.
Wat zal dit zijn

Zal me aarde een tikkie los zitten? Of zal het iets met mijn lucht benzine verhouding zijn dat mijn filter te dicht zit ofzo? (alleen vraag 1 dan)
Ik ben geen automonteur dus komt het iemand bekend voor voordat ik er zelf aan ga klooien

Geplaatst door

kareltje6136 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan heel erg goed een massa probleem zijn ja.
of een motor stuun die niet meer echt lekker zit of als je heel erg ver gaat denken zou het ook nog mogenlijk zijn dat er iets met je koppelings platen is.

maar ozu maar is beginnen bij je massa.
let goed op brueken en of roest op de punten.
en als je het zekker wil weten trek een een 10 kwadraat kabeltje van je dynamo (massa) naar je blok en door naar je acca(massa) als hij het dan nog doet weet je zekker dat dat het neit is.

suc

tijne 0

19 jaar

hij zuigt valse lucht bij stationair draaien hoeft er maar iets valse lucht aangezogen te worden en je brandstofinstelling is veels te arm waardoor de auto schokkend gaat optrekken.
Bij hogere toerentallen heb je er geen last van omdat er dan meer benzine is.

daan1876 0

19 jaar

ja daar dacht ik ook aan, ook omdat het in de eerste km vooral is.
maar dan is er nog de 'tik' dat de startmotor niks doet. (af en toe met koude motor)

kareltje6136 0

19 jaar

maar je hebt trouwens wel gelijk want als ik bij bv 40 effe het gas indruk voel je 1 schokje en dan gaat ie.

Laat ik het zo zeggen. Als de motor koud is, geeft de startmotor alleen 'tik' aan als je het contact omdraait, na een paar keer proberen doet hij het. De eerste meters daarna schokt de auto met optrekken het meest. Later schokt hij veel minder (beetje nog met gas geven), en hij start dan ook normaal.

kareltje6136 0

19 jaar

kijk je aansluiting na van het luchtfilterhuis of deze geen valse lucht trekt,je kan door met remmenreiniger te sprayen op de inlaatpakking van je injectie of de motor ineens anders gaat lopen.Die tik kan je startrelais zijn die even blijft hangen kijk daarvoor je massa aansluitingen/+ aansluiting startrelais na,ook je accu aansluitingen controleren of deze goed vastzitten en niet gecorrodeerd zijn.wat heel belangrijk is al je stekkertjes/aansluitingen vuilvrij maken en inspuiten met kontaktspray vooral bij de onsteking,bobine goed inspuiten met dampstart(halfords) hier komt een laagje bescherming op dat vocht geen kans geeft.NIET op of in je stekkertjes spuiten!!!
Hoe zijn je bougiekabels?? oud?? direkt vervangen kosten rond de 40 euro geven een hoop ellende als deze slecht zijn.
Kijk ook je rotor en verdeelkap na of deze niet gecorrodeerd zijn en geen olie of vocht in de verdeelkap zit.Wannner de verdeelkap ingesleten is op de contacten dan deze vervangen + het rotortje kosten rond de 18 euro.Draai ook eens een bougie uit om de toestand even te bekijken.Veel roet op de bougie duid op een rijk mengsel en kan ervoor zorgen dat de auto gaat overslaan onder het rijden gepaard met schokken.Monteer of NGK of Bosch bougies.Gooi er ook eens injectiereiniger op een halve tank in deed bij mij wonderen.Schokt de auto meer met koude?
Ook je vacuumslangetjes nakijken op scheurtjes HEEL belangrijk een scheurtje geeft veel problemen voor de computers krijgt namelijk verkeerde informatie door waardoor deze het benzine mengsel verkeerd aanmaakt.Heel verhaal maar allemaal makkelijk zelf te doen en kost nog steeds weinig.In ieder geval bij mij werkte het goed.

daan1876 0

19 jaar

En vraagje, om de hoeveel KM zouden je bougies en rotor+verdeelkap vervangen moeten worden.
Ik heb bijna 20.000KM gereden op mijn rotor+verdeelkap en hij heeft al aardige slijtage plekken op de puntjes.

Groetjes
Astra rijder

astra rijder 0

19 jaar

Hmm normaal moet deze toch wel lang meegaan hoor >50.000 km,maar vervang deze onderdelen want het zijn echt niet de kosten.

daan1876 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.