Een hoop dingen te gelijk, deze bus kwam binnen met de klacht dat de bus niet meer wilden starten.
Dat klopte dus ook.
Bij nader onder zoek bleek dat de accu plus pool voledig afgebrand was, bij verdere controle bleek dat de startmotor vast zat in het vliegwiel.
Motor stond zo vast als een huis.
Nadat dit te hebben vervangen incl. contactslot, bleek deze weer wilde starten maar erg snel rond ging.
Dus op weg naar de distributie.... en wat denk je, hij was beneden zijn tanden kwijt, nokkenassen stonden nog gelijk.
Nieuwe snaar en rol vervangen en starten, hij slaat nagenoeg gelijk aan draait even, slaat daarna weer af.
Bij flink door starten wil deze stationair draaien, gas geven tot max. 1800 tpm..
Als de motor warm wordt gaat deze zwarte rook uitstoten.
Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, en hoop via deze weg het probleem op te lossen.
B.V.D.
Laurens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit het roetfilter niet dicht .
maak de uitlaat na de turbo los en probeer hetnog een keer of je boven de 1800 toernen kan komen
groetjes david
Hallo,
Staat de brandstofpomp niet toevallig een halve slag verkeerd??? Er zit een sensor op het pomp tandwiel.
Overigens wel een beetje laat maar ben nieuwsgierig wat het was.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Movano of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar