Hallo mensen,
Ik heb 'n probleempje met 'n Kadett C met 2 liter motor op LPG. De verdamper is vervangen ivm koelwaterlekkage door een VG 289 (volgens mij van Koltec) maar nu wil de motor niet aanslaan. als ik handmatig gas ga inspuiten ("choke"?) doet ie het een paar slagen en stopt er dan mee. Motor vonkt wel ik denk zelf dat geen of te weinig gas krijgt. De smoringen in de gasslang naar het mengstuk staan wijd open net als de stelschroef op de verdamper.
Moet zo'n verdamper "weten" dat de motor loopt bijv. dmv vacuum? Ik denk zelf dat daar het probleem ergens zit. Er zit nog wel een ongebruikte aansluiting bovenop de verdamper ik zou niet weten waar die voor is.
Misschien dat de "gasmensen" onder ons me kunnen helpen want van gas heb ik nog niet bijster veel kaas gegeten!
mvg Henk Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sorry, ik kan zo de specs van de verdamper niet vinden, maar het kan inderdaad dat deze vacuüm geregeld is ja.
Groeten Marcel
Hallo
Je hebt ze die op vacuum werken en die electrisch werken.
Het vacuum slangentje moet bij het stationeerschroef zitten en als je een electrische hebt zit daar een elektrisch afsluitklepje waar spanning op moet komen te staan tijdens het draaien van de motor(van het veiligheidsrelais).
Het is al weer even terug ik hoop dat ik het nog goed heb.
Trouwens wel leuk een Kadet C met een 2 liter op gas.
Gr Ron
heb jij zo´n grote verdamper van koltec ??
met aan de zijkanten drie bevestigingspunten waarmee je hem kunt monteren??
of heb jij en kleine verdamper met drie gaatjes aan de achterkant van de deksel.
aansluiting bovenop de verdamper??
is dat een draadeindje of een vacuumnippel..
De VG289E is de electrische uitvoering van de VG177. De oplossing is om de solenoide op het voordeksel van de verdamper te verbinden met de + aansluiting van de afsluiter.
goed zo hakeem
maar dan moet hij er wel een stekkertje op zetten
en afstellen
de stelschroef op de verdamper is de stationaire afstelling.
en de afstelschroef in de gasslang (toerenafstelling)moet je afstellen op ±2500 rpm
eerst wel de carburateur leegdraaien voordat je op lpg overschakeld.
bij een elektronische injectie kun je als het goed is gewoon overschakelen omdat de plus injectoren
wordt onderbroken.
kijk gelijk ff naar het inductiesignaal of dat nog goed zit.
draadje op - bobine of zoals vroeger bij koltec-necam(opel) moest 5 tot 7 keer om de bobine kabel
wikkelen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar