Opel Kadett c: slaat op LPG niet aan

Bouwjaar: 1978, Brandstof: LPG, Motorcode: 20E CIH

Hallo mensen,

Ik heb 'n probleempje met 'n Kadett C met 2 liter motor op LPG. De verdamper is vervangen ivm koelwaterlekkage door een VG 289 (volgens mij van Koltec) maar nu wil de motor niet aanslaan. als ik handmatig gas ga inspuiten ("choke"?) doet ie het een paar slagen en stopt er dan mee. Motor vonkt wel ik denk zelf dat geen of te weinig gas krijgt. De smoringen in de gasslang naar het mengstuk staan wijd open net als de stelschroef op de verdamper.
Moet zo'n verdamper "weten" dat de motor loopt bijv. dmv vacuum? Ik denk zelf dat daar het probleem ergens zit. Er zit nog wel een ongebruikte aansluiting bovenop de verdamper ik zou niet weten waar die voor is.

Misschien dat de "gasmensen" onder ons me kunnen helpen want van gas heb ik nog niet bijster veel kaas gegeten!

mvg Henk Jan

Henkjan_80

Geplaatst door Henkjan_80 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hellbat (0) PRO, 18 jaar geleden

sorry, ik kan zo de specs van de verdamper niet vinden, maar het kan inderdaad dat deze vacuüm geregeld is ja.

Groeten Marcel

R_Bakker (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo

Je hebt ze die op vacuum werken en die electrisch werken.
Het vacuum slangentje moet bij het stationeerschroef zitten en als je een electrische hebt zit daar een elektrisch afsluitklepje waar spanning op moet komen te staan tijdens het draaien van de motor(van het veiligheidsrelais).
Het is al weer even terug ik hoop dat ik het nog goed heb.

Trouwens wel leuk een Kadet C met een 2 liter op gas.

Gr Ron

sjonnieboy (0) PRO, 17 jaar geleden

heb jij zo´n grote verdamper van koltec ??
met aan de zijkanten drie bevestigingspunten waarmee je hem kunt monteren??
of heb jij en kleine verdamper met drie gaatjes aan de achterkant van de deksel.
aansluiting bovenop de verdamper??
is dat een draadeindje of een vacuumnippel..

hakeemolajuwon (0) PRO, 17 jaar geleden

De VG289E is de electrische uitvoering van de VG177. De oplossing is om de solenoide op het voordeksel van de verdamper te verbinden met de + aansluiting van de afsluiter.

sjonnieboy (0) PRO, 17 jaar geleden

goed zo hakeem

maar dan moet hij er wel een stekkertje op zetten
en afstellen
de stelschroef op de verdamper is de stationaire afstelling.
en de afstelschroef in de gasslang (toerenafstelling)moet je afstellen op ±2500 rpm
eerst wel de carburateur leegdraaien voordat je op lpg overschakeld.
bij een elektronische injectie kun je als het goed is gewoon overschakelen omdat de plus injectoren
wordt onderbroken.
kijk gelijk ff naar het inductiesignaal of dat nog goed zit.
draadje op - bobine of zoals vroeger bij koltec-necam(opel) moest 5 tot 7 keer om de bobine kabel
wikkelen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.