probleemtje
kennis heeft een vectra x2.0dtl en deze slaat slecht aan gloeibougie,s zijn vervangen slaat nog steeds slecht aan en als deze aanslaat een beste rookwolk nu heeft de garage het over vervangen van retourleidingen is dit bekend of zijn er andere problemen met dit type graag wat info/advies heb er zelf nog niet naar gekeken maar wil vast wat exrta info voor ik er aan ga beginnen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb idem probleem met Zafira, als deze een uur of twee berop geparkeerd staat start hij ook moeilijk. Ik heb inlichtingen ingewonnen : retourleidingen moeten effectief vervangen worden, maar hiervoor met de nokkenas uit de cilinderkop gehaald worden en de injectoren uit de motor, dus er zou een dag werk aan zijn om vier retourleidingen te vervangen. Meer weet ik nog niet.
probeer het is door de klepdeksel er af te nemen en gewoon de verstuivers iets vaster te draaien? heb dit zelf al een paar keer vor handen gehad en het was een zeer efectieve oplossing.. sukses
verstuiverringen bovenop verstuivers (laten) vervangen +retourslangen + t stukjes!
gewoon in 1 keer goed aanpakken dan hoef je geen 2 keer.
zeer bekent kwaaltje...
ok maar het rare is als je hebt gereden en zet hem een uur of 4 neer slaat hij direct aan zonder enige moeite
ik heb ook een vectra x2.0dtl uit 1999. heb het zelfde probleem gehad. als ik hem een nacht liet staan sloeg hij de ene keer wel goed aan en de andere keer niet. dus langer als 4 uur stil staan. het probleem zal steeds vaker geen voorkomen en in steeds kortere tijd.
wat PIETER9040 zegt verstuiverringen bovenop verstuivers (laten) vervangen +retourslangen + t stukjes
heb ik ook gedaan het het probleem is verholpen. nu kan ik hem rustig een week niet gebruiken en hij slaat gelijk goed aan.
succes
18 jaar
ok wat heb je dat gekost
Je moet idd de retourleidingen vervangen, maar je moet eerst de retourleiding aan de pomp eens lostrekken.
indien er motorolie uitkomt moet je idd de bruggen op de verstuivers losmaken(dit is wel even werk).
Indien er geen motorolie uit de leiding komt moet je gewoon de retourleiding tussen de verstuivers tot aan de dieselpomp vervangen en dan zal je probleem wel opgelost.
Het is namelijk zo dat in tegenstelling tot een klassiek systeem er door de dieselpomp vacuum op de retour gezet wordt. De verstuivers zitten met bruggen vast in de cilinderkop. Door de bruggen loopt de retour. Tussen de bruggen en de verstuivers zitten o-ringen om alles af te dichten . Nu, de verstuivers zitten in de motorolie en wanneer nu de o-ringen verduren en beginnen te lekken komt er dus motorolie in de retourleiding en dus ook in de pomp, met gevolg slecht starten. Anderzijds als de retour lekt tussen de verstuivers komt er lucht in de leiding en dus ook in de pomp.
Je kan een vacuummeter plaatsen op de leiding en er een tijdje vacuum op zetten om te controleren.
Maar mijn raad is, indien je geen motorolie in de retourleiding hebt, enkel de slangetjes vervangen tot aan de pomp en je probleem zal opgelost zijn.
18 jaar
retourslangetjes incl T-Stukjes ongeveer 30,- EX btw, en montage
Verstuiverringen 4x ongeveer 4,- EX btw, en montage
Misschien een domme vraag van mij maar ik heb deze retourtjes eens bekeken en dit lijkt mij nogal een breekbaar werkje. De retourtjes verdwijnen precies in de cilinderkop of vergist ik mij??
Dank
Jan
Ze verdwijnen een beetje in de kop ongeveer 1 cm. Als je dit rustig doet is dit geen probleem, hooguit een beetje prulwerk.
18 jaar
klasse jongens hier kunnen we wat mee bedankt
Ik zal mijn klant binnenroepen en de stap wagen. Bedankt jongens.
wat het makkelijkste is het retourslangetje vanaf de verstuiver naar de retourslang te doen dit met behulp van een t-stukje normaal gaat deze naar de aanvoer van de pomp maar deze moet je dan afdoppen.
de retour leiding van af de pomp is van plastic maar dan loopt deze langs de cilinderkop en daar zit een stukje brandstofslang en daar plaatsen wij altijd het t-stukje.
dit doen wij al jaren zo en het wekt prima en het is de snelste manier.
succes ermee.
Heeft deze een lampje op het dashboard voor het voorgloeien, het is directe inspuiting, kan het nog niet vinden?
Ik heb hetzelfde probleem dan mijn astra (G) dti vaak niet meteen aanslaat als de motor koud is. Ook in de zomer. Echter in de winter is het probleem groter, alhoewel hij een enkele keer wel meteen aanslaat.
Ik heb eens (motor had een uur van tevoren nog gedraaid) het retourslangetje van de pomp los getrokken. Er kwam geen olie uit, ook geen diesel (zoals hierboven beschreven werd), maar je hoorde de brandstof in de pomp wegklokken. Nu vraag ik me het volgende af: het slecht starten zou komen doordat de retourleiding valse lucht krijgt, waardoor de diesel wegzakt. Toen ik de leiding lostrok werd deze en de pomp dus gevuld met lucht, daarna weer vastgezet. De motor startte echter meteen...
Kan iemand dit uitleggen?
Verder vroeg ik me af of het normaal is dat het inlaatspruitstuk en die dikke zwarte slang ernaartoe aan de binnenkant vol zitten met zwarte aanslag / smeer.
groeten en alvast bedankt,
Christian
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar