Mijn vader heeft bovenstaande auto van na de facelift en als de auto warm is start hij niet zonder gas te geven eerst was dat niet zo hoe kan dit?
En de meter van de koelvloeistof komt nooit hoger dan iets boven de 80 graden en de meter gaat vaak eerst naar de 90 om dan weer te dalen is dit normaal? (auto heeft wel ECC)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat de temp mter betreft..dit is normaal.....is een teken dat de thermostaat het nog goed doet....wat het starten aangaat...laat hem even uitlezen bij je garage/dealer. dit kan aan vele dingen liggen.
en als het buiten redelijk koud is en je trapt de koppeling in valt het toerental te ver terug (soms loopt hij dan ook te laag stationair en schommelend en slaat hij af)(op benzine schommelt hij dan ook maar krijgt hem naar een tijdje weer goed)
en daarna blijft het toerental schommelen maar als je eenmaal rijd zijn er verder geen problemen meer behalve als je weer moet schakelen.
20 jaar
laat bij de dealer het gasklephuis maar eens reinigen, en nieuwe software op de motor ecu zetten. Ben je het schommelen van het toerental kwijt, en mischien ook het slechte starten ook.
in het gasklephius zit een motortje die de gasklep iets kan bewegen om een goed stationair toerental te krijgen. Ook met het starten zou hij deze gasklep gaan verstellen, asl deze klep verviuld is gaat het verstellen VEEL moeilijker door de aanslag.
succes er mee.
Groeten Thijs. ;)
Dan heb ik nog een paar vraagjes, waarom zou er nieuwe software op de ECU geladen moeten worden? (helpt dit is nl al een keer eerder gebeurd maar heeft niet geholpen!)
Kan iemand zeggen welke terugroepacties en modificaties (dus buiten de terugroepacties) er allemaal voor deze auto geweest zijn?
Als ik het probleem wat ik heb met de auto is opgelost hoor je nog van mij!
Alvast bedankt!
20 jaar
als er terugroep acties zijn geweest heeft je wagen ze gehad...de klanten krijgen dan en brief of ze langs willen komen...modifcties zijn er voor jou type en boujaar niet geweest. overigens kan er nu wel weer andere software zijn...dit wordt constand gewijzigd als daar redenen toe zijn.
Op deze site http://www.opel-problemforum.de/showthre... staat dat er onder garantie (ongeacht het bouwjaar) wat word veranderd dat er geen olie en andere zooi op de lfr komt weet je daar wat van? (wat is dat dan?) Op je site staat dat er een gemodicifeerde lfr is wat is hier dan anders/beter aan?
En ik las hier op dit forum nog iets over een nokkenassensor en toerentalsensor geloof ik?!
20 jaar
heb jij een x18xe motor dan? dacht het niet zo....volgens mij heb jij een x18xe1-......dat gaat dus niet op. dit is geheel anders. je bebt namelijk geen lfr meer....
Vanaf welk jaar is dan de xe1?
De auto is van september 1999 en heeft 85kw en koltec G3.
Zou het wel de krukas-nokkenas sensor kunnen zijn dan?
20 jaar
er is al eerder verteld dat je het smoorklephuis eens moet laten reinigen. op het kentekenbewijs staat ook het motortype. en alles kan...nokkenas/krukassensor is te controleren met de tech 2 bij de dealer.
ok bedankt! (dat het op het kentekenbewijs stond had ik niet aan gedacht is nl niet mijn auto!)
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar