Ik heb wat probleempjes met mijn Opel Corsa 1.4i uit 1990:
Hij begon af en toe een beetje te stotteren en toen is hij in Duitsland of all places er helemaal mee opgehouden. Hij startte nog wel, na lang proberen, maar hield er dan weer mee op. De ADAC (duitse wegenwacht) heeft hem toen gerepareerd in hun garage. Bijna de hele ontsteking vervangen. Zal met mijn geringe technische kennis proberen uit te leggen wat er gedaan is:
- Nieuw onstekingsding Dat metalen geval dat aan het cilinderblok vastzit, waar de verdeelkap op vast zit.
- Nieuwe verdeelkap en snoeren naar de bougies/bobine
Hij heeft het toen weer goed gedaan op de terugweg naar Nederland (450 km). De volgende dag deed hij echter weer hetzelfde (slecht starten en afslaan bij stoplichten). De ANWB erbij gehaald en die dacht dat het de onstekingsmodule (?) kon zijn. Dat is dat ding dat helemaal rechts op het spatbord zit vastgeschroefd en waar het middelste snoer vanuit de verdeelkap naartoe gaat. Deze heb ik vervangen met een exemplaar van de sloop. Nu doet hij het soms wel en soms niet. Maar echt ontspannen rijden is het niet echt. Het probleem is dat als ik hem naar een garage zou brengen, de kans bestaat dat hij het dan net wel goed doet en ze niets kunnen vinden. En daarbij komt dat je dan tig euro per uur betaald voor het onderzoek en de auto maar 400 euro gekost heeft en het dus niet echt waard is. Er gaat in ieder geval altijd een lampje branden op het dashboard als hij afslaat, dat is een oranje lampje linksonderin. Volgens mij iets van het motormanagement ofzo :S De ANWB had voor de rest alles nagekeken:
- benzine spuit eruit als de slang los is
- hij vonkt goed als hij start
Weet iemand wat het zou kunnen zijn of wat ik nog zou kunnen proberen om hem weer constant aan de praat te krijgen? Die ontstekingsmodule vervangen door een splinternieuwe misschien?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het oranje motorlampje brandt als de klacht aanwezig is is de kans groot dat er een fout opgeslagen zit in de stuurcomputer van de motor. deze is uit te lezen bij de dealer/garage en kan je dan vertellen wat er aan mankeerd.
helaas is dit de enigste goede optie voor je.
Dat is jammer :( Eigenlijk was hij in Duitsland al total loss met een reparatie van 480 euro op een auto van 400 euro ;)
21 jaar
ik snap dat je er zo over denkt maar, zomaar allerlei dingen vervangen kan veel meer gaan kosten. bovendien kost uitlezen bijna niets.....
Dan moet ik dat maar eens gaan doen, als ik hem bij een dealer kan krijgen.
21 jaar
Ik ben dus bij de dealer geweest. Helaas gaf het uitlezen geen foutcodes. Maar na 3 uur zoeken hebben ze het probleem gevonden:
de inspuitcomputer was kapot. Nieuwe (van de sloop) erop en hij doet het weer :)
21 jaar
blij dat het opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar