Bij de oude corsa zat er in het laadstroom circuit een relais tussen dat weleens problemen gaf. Ik heb nu een corsa b met dezelfde klachten, alleen ik kan niets meer van een relais vinden.Weet iemand of er nog steeds gebruik word gemaakt van een relais en zo ja waar zit hij dan. Het probleem is dat hij geen voorbekrachting heeft en dus niet laad. Het laadstroom controle lampje gaat wel uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, hoe kan het lampje nou uit gaan als de dynamo niet bekrachtigd wordt? Volgens mij wordt hij bekrachtigt via de stroom door een zekering in de zekeringkast (weet het niet zeker)
Kijk even goed naar de stekker op de achterkant v/d dynamo, een beetje rommelen, als hij dan wel bekrachtigd wordt, is de stekker kapot, je kunt trouwens zo meten met contact aan of de dynamo 12V binnen krijgt. Bij onze 1.7D was het de stekker achter op de dynamo, succes
sommige combo/corsa astra hebben ze wel en anderen weer niet. dus deze waarschijnlijk niet.
Toevallig gisteren een astra gehad met (weer) een kapotte dynamo (ook zonder relais). Dit type dynamo gaat erg veel kapot. Bij onze auto was 2 jaar geleden de dynamo ook al vervangen. Controleer de bedrading goed, is hier geen probleem te vinden dan de dynamo vervangen.
Succes.
Rechts voor in de a_stijl zit naar mijn weten een relais
21 jaar
overigens is het aan te raden om een extra b+ aan te leggen tussen de dynamo en accu. hierdoor blijven de dynamo's langer heel. het probleem is vaak overgangsweerstand in de bedrading/relais.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar