Eerst reed hij niet goed en viel ook regelmatig stil als je stopte aan een licht.
Even bij Opel aan de computer laten hangen en de luchtmassameter bleek het probleem te zijn.
Ik heb deze vervangen en auto rijdt nu ook veel beter maar als hij warm is zakt hij nog steeds te ver als je stopt en de koppeling indrukt waarna hij nu wel zichzelf terug bijregeld naar 900 toeren wat hij dus daarvoor niet deed.
Heb ergens op een Ople forum gelezen dat de temperatuursensor ook wel eens duft stuk te gaan of hebben jullie een andere tip.
Kan natuurlijk ook terug aan de computer laten hangen bij Opel maar dat kost mij meer dan die sensor vervangen dus...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Haal de accu eens los reset die zich misschien helpt dat
Batterij afgekoppelt en zelfs de klemmen tegen elkaar gelegd zodat eventuele condensors in het systeem zeker kunnen ontladen maar dat heeft niets geholpen!
Bij het uitezen vorige keer bleek de luchtmassameter het probleem te zijn dus deze vervangen door een nieuwe. Het is er wel geen van Opel zelf maar een piraatstuk wat 100 euro minder kost!
Auto reed plots terug geweldig maar enkel als hij nog niet helemaal warm is?
Als hij dus warm is valt hij bij het stoppen en indrukken v/h koppelingspedaal eerst tot onder de 500tr en stabiliseerd dan terug naar iets van een 900 tr.
Ook rijdt hij niet lekker als hij warm is.
Aangezien ik daarjuist nog wat onderdelen nodig had voor één van mijn andere auto's heb ik een temperatuursensortje meegebracht dat ik straks even ga monteren. Voor die 10 euro dat dat kost is het niet echt een ramp moest het niet helpen.
Als het niet opgelost is maar ik terug even een afspraak In Rotselaar om hem nogmaals uit te lezen in de Opel garage waar ze mij de vorige keer trouwens super vriendelijk ontvangen hebben ondanks dat ik had laten weten dat het enkel en alleen maar voor een diagnose te laten uitvoeren was en heb er dus duidelijk bijgezegd dat ik het onderdeel zelf ging kopen en vervangen.
De kosten voor de diagnose was trouwens nog geen 19 euro en heb er zelfs nog een tas koffie bijgekregen dus er zijn nog klantvriendelijke dealers ook hier in België!
Moest er nog iemand tips hebben hoor ik het graag.
10 jaar
ja nokkenas sensor oftewel bdp sensor
10 jaar
Ik weet niet of zo'n namaak luchtmassa meter wel zo'n goed idee is.
Ik heb bij dat soort luchtmassa meters afwijkingen gezien van wel 15% t.o.v. origineel en dat was nieuw uit de doos.
Vervolg!
Zo'n piraat luchtmassameter werk wel degelijk niet dus nu een nieuwe van Bosch gemonteerd en auto rijdt wel degelijk veel beter maar het probleem van het eerst naar minder dan 500 toeren gaan en dan even wat liggen stotteren waarna hij dan toch naar 750 tr gaat is niet opgelost?
Ik was daarjuist begonnen om de EGR klep even te demonteren maar dat blijkt niet zo simpel?
Heb de juiste sleutels en doppen maar één van de bouten zit achter de steun v/d oliefilter en kan ik onmogelijk los krijgen? Moet die oliefiltersteun echt losgemaakt worden v/d motor om deze bout los te krijgen?
10 jaar
Ik ken de motor niet. Maar: stappenmotor? Valse lucht (bijv. inlaatspruitstuk)?
Volgens mij doet je EGR niets bij stationair draaiende motor, dus dat zou niet het eerste zijn waar ik zou gaan zoeken.
10 jaar
Probleem opgelost!
Het probleem met het stationair toerental was de gasklep die ongelooflijk vol smurrie hing dus gedemonteerd en helemaal proper gemaakt.
Auto is terug perfect nu!
10 jaar
Tja niet goed gekeken maar opgelost
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar