auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Slijtage remmen

Bouwjaar: 1998

Ik heb een Astra 2.0 DI Automaat uit 1998 (1e eigenaar). Ik heb alle beurten altijd op tijd door de Opel-dealer uit laten voeren. Ik ben men name veel geld kwijt aan alles wat met de remmen te maken heeft (ook 'vrijmaken handrem'). Is dit normaal ? Mijn Astra heeft een zogeheten handbedrijfrem, zodat ik met mijn handen kan remmen i.p.v. met mijn voeten. Kan dat tot extra remslijtage en/of remonderhoud leiden ?

Geplaatst door

Daan1882 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga eens naar een garage waar de omzet geen prioriteit heeft

sarabande99 0
badge

18 jaar

Ja ,mogelijk meer slijtage omdat het hier een automaat betreft.
Bij een handgeschakelde bak wordt meer op de motor afgeremd.
Vrijmaken handrem is waarschijnlijk nodig geweest omdat hij weinig gebruikt is , waardoor hij door weersinvloeden (roest,strooizout, etc.)vast gaat zitten.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

Henk,als jij een garage weet waar de omzet niet belangrijk is , laat het mij dan weten?

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

18 jaar

van beurt 105.000 km t/m beurt 180.000 km was ik het volgende kwijt:
schijven 265,00
blokken 214,65
sensors 28,00
arbeidsloon 392,55

Daan1882 0

18 jaar

Hmmm, ik denk dat je op de prijzen van de onderdelen sowieso wel geld kunt besparen. De door jouw genoemde prijzen gelden voor 4 remschijven en remblokken voor de voor- EN achterremmen?
Zoniet, dan heb je dure stopijzertjes onder je auto..... Rijd jij van 105.000 tot en met 180.000 km (totaal dus 75.000 kilometer)zonder tussenliggende beurt? En ZOVEEL arbeidsloon voor slechts de door jouw genoemde vervangingen?

Santa 0

18 jaar

Nee, ik heb netjes elke 15.000 km de bijbehorende beurt uit laten voeren. Het betreft dus 6 beurten in 4 jaar tijd die in totaal 4919 euro gekost hebben.

Daan1882 0

18 jaar

Het is, zoals Hans ook al heeft geschreven, een normaal voorkomend verschijnsel dat bij auto's voorzien van een automaat de remdelen sneller slijten. Maar ook de rijstijl speelt mee en of er veel stadsverkeer of snelweg mee gereden wordt. Veelvuldig remmen zorgt nu eenmaal voor meer slijtage.
Indien de rekeningen bij de dealer jouw te duur worden, kun je altijd overwegen om naar een universeel garagebedrijf uit te wijken. Evt. nog geldende fabrieksgaranties komen dan echter wel te vervallen. Remblokken in een Opel/verpakking kosten nu eenmaal meer dan in een verpakking ZONDER automerk er op....

Santa 0

18 jaar

Mijn vorige auto was een Toyota Starlet automaat. Daar heb ik tussen maart 1993 en oktober 1998 183.000 km mee gereden. Alle beurten bij elkaar kostten ca. 5000 gulden. De afgelopen 75.000 km in mijn Astra kostten de beurten bijna 5000 euro, dus omgerekend meer dan 4 keer zoveel als bij de Toyota Starlet. Is dit normaal/logisch ?

Daan1882 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.