Hoi,
Hoe kan je zelf de stappenmoter schoonmaken,kan niet uit elkaar.
En de carbarateur.
Is daar een middeltje voor?
Groetjes Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, met carburateurreiniger of met remmenreiniger. Gewoon inspuiten.
Ik vrees ervoor dat je op die wagen geen carburateur zult vinden. Flesje injectoreiniger bij de brandstof doen.
[quote=jeroenmonteyne]Ik vrees ervoor dat je op die wagen geen carburateur zult vinden. Flesje injectoreiniger bij de brandstof doen.[/quote]
Ja zit wel een carburateur.
17 jaar
[quote=Erik v Wagensveld][quote=jeroenmonteyne]Ik vrees ervoor dat je op die wagen geen carburateur zult vinden. Flesje injectoreiniger bij de brandstof doen.[/quote]
Ja zit wel een carburateur.[/quote]
Erik...een carburateur in een Omega B van 1998????? Zeker dan met een motor die je uit een Rekord hebt overgelepeld...
Jeroen, je hebt gelijk, maar ik bedoelde met die carburateurreiniger (of remmenreiniger) dat hij de stappenmotor daarmee moest inspuiten.
Martijn
17 jaar
op de site van opeltje staat het uitgebreid beschreven onder zelf doen
http://members.home.nl/opeltje
17 jaar
[quote=Erik v Wagensveld][quote=jeroenmonteyne]Ik vrees ervoor dat je op die wagen geen carburateur zult vinden. Flesje injectoreiniger bij de brandstof doen.[/quote]
Ja zit wel een carburateur.[/quote]
Hoi, wat zit er dan aan de stappenmoter vast want die is helemaal zwart ( verbrande olie)........ik heb er niet zoveel verstand van. Wij hebben net deze auto.
Groetjes Erik
17 jaar
Dag Erik,
Beste is een nieuwe stappenmotor te halen.
In Duitsland zijn ze een stuk goedkoper,
zie :
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?View...
Resultaat van het schoonmaken duurt maar kort of helpt niet..
17 jaar
stappenmotors zijn meestal zwart van binnen, gewoon goed doorspuiten met een reiniger en weer terugplaatsen,
dan zou ie weer beter stationair kunnen lopen
Wat is je probleem eigelijk dat je em eraf hebt en schoon wilt maken?
17 jaar
[quote=roygsi]stappenmotors zijn meestal zwart van binnen, gewoon goed doorspuiten met een reiniger en weer terugplaatsen,
dan zou ie weer beter stationair kunnen lopen
Wat is je probleem eigelijk dat je em eraf hebt en schoon wilt maken?[/quote]
Dat ie afsloeg als je zachter ging rijden ( toeren zakte naar de 500 ) maar nu slaat ie niet meer af..alleen de pakking vergeten tussen de smoorklemhuis(kwamen we later achter) ..alleen nu blijft het toerental dansen tussen de 500 en de 1000.(bij koude moter).
Nu zit er nog aangekoekte rommel (verbrande olie) denk ik.
Van het weekend ga ik hem schoonspuiten + de pakking er tussen doen.
Hij lekt olie....middeltje ingegooid kijken wat ie doet.
Weet jij wat dit kan zijn? Misschien de rubbertjes van de kleppendeksel?
Erik
17 jaar
ik zou ook de slang van de carter ventelatie schoonmaken goed schoonmaken hier zit vaak ook veel rommel in en dat trek je zo weer langzaam je stappenmotor in (grote korte slang bij de kleppendeksel)
17 jaar
[quote=Dennis Astra]ik zou ook de slang van de carter ventelatie schoonmaken goed schoonmaken hier zit vaak ook veel rommel in en dat trek je zo weer langzaam je stappenmotor in (grote korte slang bij de kleppendeksel)[/quote]
Als het goed is is daar een modificatie op geweest. Die slang loopt (bij mij) naar het luchtfilterhuis. Ik heb een foto gemaakt van de drap die ik daar tegen kwam dus de slang van binnen reinigen is geen overbodige handeling.
En de stappenmotor kun je inderdaad het beste reinigen met remmenreiniger. Laat de stappenmotor maar eens tot zo'n 80% vollopen met dat spul hou dan de gaten dicht en schudden. Herhaal dit een aantal keren. Daarna kun je met een klein kwastje met lange stugge haren de resterende aanslag van binnen verwijderen. Gebruik een nieuwe pakking (< 5,00) bij de montage.
17 jaar
Hier de foto:
http://img512.imageshack.us/my.php?image...
17 jaar
Martin, dit al eerder gezien, dit gaat je veel MAF-sensoren kosten doordat oliedeeltjes
hierdoor komen
[quote=Jerommeke01]Martin, dit al eerder gezien, dit gaat je veel MAF-sensoren kosten doordat oliedeeltjes
hierdoor komen[/quote]
Uhhh... MAF sensoren? Waar zit(ten) die?
17 jaar
Martin, verderop in lucht-aanvoerbuis in de buis nog voor inlaatspruitstuk, kokervormig met stekkeraansluiting,
stukje fijnelectronica incl. temperatuursensor geloof ik, carter-ontluchting pas na MAF zetten of gewoon ontluchtingsfiltertje ophalen bij autostyle oid., maar uit luchtfilterbak halen !!
succes
Je bedoeld dus de eerste sensor vanaf de luchtfilter in het eerste deel van de luchtslang. De sensor lijkt op een weerstandje (electronica). Na deze slang krijg je de LMM en dan het stuk naar het gasklephuis.
Ik had er ook al aan gedacht om die carterontluchtingsslang uit het luchtfilterhuis te halen omdat ik een vettige substantie zag in de LMM. Ik denk er aan om een soort van opvangbusje (beetje lijkend op een sifon) te plaatsen in de ontluchtingsslang voor het luchtfilterhuis zodat die drap (mayonaise) niet meer bij het luchtfilter kan komen.
Gezien mijn problemen met het galopperen van het toerental kan het dus zijn dat mijn MAF sensor kaduuk is. Het is ook een beetje een vreemd probleem. Ik heb de stappenmotor en gasklephuis al schoongemaakt. Maar als ik de auto met koude motor start heb ik geen probleem met galopperen. Als de auto daarna even heeft gestaan (motor is goed warm geweest) en ik ga weer rijden dan begint het galopperen. Verder valt het op dat als de klimaatbeheersing aanstaat het probleem van het galopperen nadrukkelijker aanwezig is.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar