Opel Astra: start nu helemaal niet meer

Bouwjaar: 1991

hallo beste lezers ik had gisteren al een nieuwe vraag neer gezet maar sorry alleen bij algemeen en niet bij het opel onderwerp maar even in het kort ik had al eerder een vraag gesteld over af en toe in houden en soms slecht starten heb de auto twee keer uit laten lezen nieuwe bougies+ kabels vervangen slang luchtfilter huis tempratuur sensor ben al drie dagen bezig maar ik weet het ook niet meer brandstof relai nageken ik voel hem wel aan en uit schakelijke, gekeken of alle bougies vonken stappenmotor schoon gemaakt+gasklephuis verdeelkap was volgens een monteur nog goed maar ja iemand had ook gezegt distrubitie riem verlopen of zoiets maar ja het kan van alles zijn heb hem ook een keer aangesleept toen kreeg ik hem wel aan de praat maar het leek wel een senso maar ja mischien is er iemand die nog andere tips heeft in ieder geval bedank voor het lezen alle reactie zijn welkom

MARCO7100

Geplaatst door MARCO7100 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

qengelberts (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je al naar de volgende zaken gekeken
- Doet de brandstof pomp het zelf wel (relais is 1 maar of die ook echt brandstof pompt is 2)
- Computer gereset
- Ontstekings tijdstip

Wat zijn de meldingen die de computer aangeeft?
Hoe lang ligt de distributieriem er al op?

Hans4040 (330) PRO, 18 jaar geleden

Nog 1 :
is de distributieriem wel heel ?

MARCO7100 (0), 18 jaar geleden

ik heb twee dingen gedaan en je raad het nooit hij starte weer
maar loopt nog niet helemaal zo als het hoort maar ja dat is de volgende stap heb de brandstof pomp er uitgehaald en even een keer op mijn accu laten draaien en onder het rechter achterwiel zit ook een soort (pomp) zilver kleurig met een rubbere ring er om heen ik weet niet precies hoe dat ding heet maar ik denk door dat ik gisteren ook met de bougie kabels bezig ben geweest dat ik per ongelijk toch 1 van de 4 verkeerd op de verdeel kap heb gezet waardoor hij mischien nu nog niet lekker loopt maar goed we zijn in de goede richting de distributie riem is trouwens nog wel heel hoe oud hij is durf ik niet te zeggen en de melding die de computer aangeeft was goed

kneutje (0), 18 jaar geleden

dat ding bij het achterwiel is het benzinefilter,wil ook wel eens dicht gaan zitten.
vervangen is een kleine moeite. groetjes

tijne (0), 18 jaar geleden

als je niet weet hoe oud je dis riem is vervang hem dan als je blieft samen met je spanrol en water pomp want als hij knapt heb je weer een probleem er bij.

gr tijne

tijne (0), 18 jaar geleden

ps: zo moet je de kabels aan sluiten:
Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2. Eerste cilinder is de cilinder aan de kant van de v-snaar. De bougie kabel van de eerste cilinder aansluiten op de plek met de inkeping in de verdeler. Auto in de 4de versnelling, iets vooruit trekken en je kunt zien wat de draairichting van de rotor is. Nu de overige kabels aansluiten.

gr tijne

Michael7698 (0), 18 jaar geleden

Misschien de ontstekingsmodule defect?
gr. Michael

MARCO7100 (0), 18 jaar geleden

heb de kabels nu kabels in die volgorde aan gesloten alleen starten ho maar weer wel knallen uit me uitlaat maar ga vandaag maar de auto naar een garage slepen denk ik ik zelf zo het niet meer weten

MARCO7100 (0), 18 jaar geleden

hoi michael waar zit die onstekings module is dat waar je verdeel kap op zit want ik hoorde van de week ook een harde klap ergens uit de motor kap komen niet die van de distributie riem gr.marco

Michael7698 (0), 18 jaar geleden

Bij mijn Astra 1400 1992 zit hij onder de bobine(een soort plaatje met een kunstof blokje met stekker.
De verdeler zelf geeft ook wel eens problemen,is het stekkertje aan de verdeler niet geoxideerd of los.
succes,
Michael

tijne (0), 18 jaar geleden

hoe is het rrouwens gestelt met het koolstof stiftje in het midden van de verdellerkap aan de binnen zijde(die kontakt maakt met de rotor?

gr tijne

qengelberts (0) PRO, 18 jaar geleden

Is het misschien een kleine moeite om de verdelerkap + bekabeling + bougies eens voor de zekerheid te vervangen...
En dan goed aan te sluiten... Voor dat je alles los haald en gaat bekijken... Enige wat je wel goed moet bekijken wil je zeker zijn dat je straks niet nog een groot probleem er bij heb is de distributie riem...

MARCO7100 (0), 18 jaar geleden

het koolstof stiftje is goed want ik heb de verdeelkap+bekabeling+rotor+bougies al vervangen+benzinefilter
gr marco

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Deze motor heeft de ontstekings module in de computer zitten.

Willem

qengelberts (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je al eens gekenen naar de timing van de distributie?
Hoe is de staat van de klepspeling... en blijven er geen kleppen hangen...)
Heb je de computer al gereset?

Hoe is de kleur van de bougies... Zijn de erg nat of spier wit droog?

mvg,
Quentin

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

klepspeling is geregeld via hydraulische klepstoters, dus niet stelbaar (stelt zichzelf)

Willem

MARCO7100 (0), 18 jaar geleden

ik de timing van me distributie laten na kijken en computer heb ik ook gereset door de accu polen eraf te halen en 15 seconden tegen elkaar aan gehouden de bougies zijn gewoon droog pas vernieuwd gisteren er nog uit gehad maar ik ga vandaag de auto naar de opel dealer slepen en wachten maar effe af wat daar uit komt ik hou jullie op de hoogte bedankt weer voor de reactie gr marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.