Opel Astra: startproblemen

Bouwjaar: 2004

goeie middag allemaal,
ik ben in het bezit van een astra coupe 2.2dtr.
mijn probleem is als volg hij kwam steeds minder in toeren op een gegeven moment nog maar 3000 toeren maar ik moest nog naar huis ging de brug juliana op (stijle brug op curacao) op een gegeven moment trok ik een rookgordijn van twee rijbanen dik
en verloor al m'n vermogen zette de auto aan de kant kreeg hem even later toch weer aan de praat en tufte met een gangetje van 10 km/u naar boven brug afwaards werd dit weer rond de 40/50 km.u alles was groen dus ik kwam toch thuis maar de volgende dag deed hij niets meer opel nl wil/kan niet helpen want ik val buiten de europees economische ruimte!
om de auto naar Nederland te krijgen kost 3000 euro dan moet hij dus ook weer terug u begrijpt wel dat ik daar geen meer geld voor heb,aangezien ik de auto 15 maanden terug gekocht heb en er van uitging dat deze het wel minimaal drie jaar uit zou houden dus net zo lang ik hier zal verblijven
ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen anders word ik behoorlijk zielig
alvast bedankt


met vriendelijke groet quintijn

quintijn

Geplaatst door quintijn (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Siem Bijman (165) PRO, 18 jaar geleden

Begrijp ik het goed Quintijn dat je geen garantie hebt op deze auto in Curacao?

Kan je probleem ook veroorzaakt worden door verkeerde brandstof?En is daar op Curacao helemaal niemand die er in ieder geval een blik op kan werpen, want als je advies wilt hebben, moet er toch iemand zijn die een diagnose kan stellen.BV turboslang lek of iets dergelijks.

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo quintin.

Hee ik weet dat de dieselbrandstoffen van slechte kwaliteit zijn op curacao. (ik krijg veel auto's uit curacao & sint maarten, die diesels lijken soms wel stoom locomotieven).

(p.s. ik ben verhuizer bij voerman, misschien dat jij daar ook verhuist ben)

Hierdoor wil de katalysator nog wel eens gaan verstoppen omdat de dieselbrandtof slecht verbrand en daarom veel onverbrande diesel door de uitlaat duwt.

(laat m maar eens 5 min stationair draaien, dan zie je zelfs zwarte druppels onder de uitgang van je uitlaat liggen.

Laat deze katalysator leeghalen, dit is geen probleem voor de keuring (ook niet in nederland).

Meestal houden de opel diesels het wel uit op die brandstof.

Oja, en effe langs de chevrolet voor extra hulp, zij kunnen hem uitlezen eventueel

Willem

quintijn (0), 18 jaar geleden

goeie dag weer,
het lijkt me sterk dat het aan de brandstof ligt want ik had hier pas twee keer getankt en nog geen 1000km gereden vedere info is dat de auto 42000km heeft gelopen
en hier op het eiland zit geen garage die me wil helpen wel genoeg lui die zeggen dat ze er verstand van hebben alleen maar om dat het een leuke auto is en ja ik ben inderdaad verhuisd door voerman

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Weet ik iig om welke asta het gaat.

Hee, je zal m toch dan uit moeten laten lezen.

anders is het probleem moeilijk te achterhalen, om hem dan helemaal hierheen te halen is ook weer zoiets.

Kontroleer iig alle slangen, ook vanaf deturbo en naar en van de intercooler.

controleer de vacuumslang(en) op de turbo

Het is inderdaad wel vervelend van die garantie, je kan niks doen zo.

en inderdaad die antilianen zijn nou niet echt het serieuste volk, ze zijn veel te laks, daar hebben wij dagelijks mee te maken.

Willem

bart885 (0), 18 jaar geleden

Hallo kom op jongens, ik ben bart de gene die Quintijn op curacao aan het helpen is, zit zelf ook een tijdje in het autovak. Heb vandaag naar de auto gekeken, kwam tot de ondekking dat de luchtklep op het inlaatspruitstuk vast zat in de gesloten stand(is inmiddels gangbaar gemaakt), dat verklaard ook de rook van de 2.2.dtr, maar wat zou de reden kunnen dat de auto niet aan wil slaan. ik heb wel iets brandstof op de versrtuivers als ok ze los draai, moeilijk te bepalen of het genoeg en of er voldoende druk is.Er zit helemaal geen leven meer in de auto. Dus knappe koppen geeft deze monteur is wat adviezen om de man te helpen. Uitlezen kan niet op curacao, dus we moeten ouderwets dingen gaan uitsluiten. Help help GR Bart Curacao

Willem12089 (0) PRO, 18 jaar geleden

Effe een paar mogelijk heden.

Retourlijding(en) slecht of beschadigd??

Egr blijft open staan.

Verstuiverringen lekken nog wel eens.

Olie op peil?? een verkeerd olie peil leidt tot een verkeerde vacuumdruk.

Slang van de waste gate nog heel??

Mijn vraag is: kan er dan niemand op curacao deze auto uitlezen??

Dan kan namelijk adh van de code de storing vast gesteld worden.

Lucht massa meter nog heel??

Slangen inlaat traject nog heel.

wervelkleppen vervuild.

Willem

oldford (0) PRO, 18 jaar geleden

Quintijn,
Zoek eens kontakt met Guido Zwanikken van Autobedrijf Zwanikken NV.
Die zit op Curacao en heeft een uitleesapparaat. De vraag is of hij ook over Opel-software beschikt. Misschien dat EOBD werkt bij dit type diesel, maar geen garantie dat dat zo is.
email: gzwanikken@hotmail.com

Frank3210 (0), 18 jaar geleden

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een vectra 2.0 dth; Bij mij was de slang tussen de intercooler en turbo gescheurd. Kijk daar eens naar.

Groeten Frank

quintijn (0), 18 jaar geleden

Reinier,
Ik ben Bart Tiemens de gene die naar de Opel heeft gekeken.
Ik hoop dat je ons wat verder kan helpen, ik heb je antwoord gelezen, maar ik als mede techneut heb hier niet zo veel aan.
De diagnose van geen of te weinig brandstof had ik zelf ook gesteld, voor de zekerheid heb ik toch even de starter-pilot test gedaan en dat bevestigde mijn diagnose geen brandstof. De motor sloeg inderdaad aan. Ik kan me niet voorstellen dat in een keer de pomp defect is, er is een hoop elektronica wat invloed kan hebben op wel of geen brandstof. Waar je niet op reageert is dat de klep op het inlaatspruitstuk helemaal dicht zat, Quintijn is door gereden met een minimale hoeveelheid aan lucht wat ook de zwarte rook verklaard. Dus ik denk dat we vanaf die storing van de vast gecorrodeerde klep uit moeten gaan. Zou het kunnen dat de verstuivers verbrand of dicht kunnen zitten omdat de verbranding een relatief lange tijd zeer slecht is geweest?????? Kunnen wij zelf zonder speciaal gereedschap de verstuivers trekken??? Of zou het een brandstofopvoer probleem kunnen zijn, zit er een pomp op de tank of doet de br-pomp het allemaal zelf?? Misschien dat je dit geval kan voor leggen aan wat collega's. Ik denk dan ook dat Quintijn geholpen moet worden en zeker met het idee dat als hij in Nederland was gewoon de auto bij jullie op de stoep had kunnen zetten ivm garantie. Dus Reinier ik hoop dat je ons verder wil helpen om zoveel mogelijk uit te sluiten voordat we nood gedwongen de auto terug naar Nederland moeten sturen.
Reinier, alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bart Tiemens.
Chef Autowerkplaats Marine basis Parera Curaçao

Opeltje (0) PRO, 18 jaar geleden

deze motor heeft geen pompje in de tank. verder komen brandstofpompen hier in nederland wel degelijk veel voor. dus wat dat betreft..met name als met een slechtere kwaliteit brandstof heeft getankt..

de niet opengaande luchtklep in het inlaattraject (nadieselklep) geeft inderdaad de probemen die de eigenaar in eerste instanttie heeft gehad.

maar als de luchtklep nu open staat en de wagen wel loopt op bv een starthulp betekend toch een probleem in de brandstoftoevoer.

ik zou eens beginnen om te kijken of het brandstoffilter wel geheel vol met brandstof staat.

quintijn (0), 18 jaar geleden

al gedaan maar even goed hartelijk bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.