Als ik de auto wil starten, start hij heel erg moeilijk.
bij het begin deed hij het heel af en toe maar de laatste week doet die het iedere dag wel minimaal 1x
als ik hem doorstart ruik ik wel een benzine lucht, dus de toevoer is goed.
ik heb de verdelerkap en rotor er al afgehaald en de puntjes beetje bijgeschuurt want er zat wat corrosie op maar verder zag het er goed uit.
ik heb ook al de koelwatertemperatuursensor vervangen.
bij het begin dacht ik aan de brandstofpomprelais, maar aangezien ik wel een benzinelucht ruikt is dit denk niet het geval.
Als hij eenmaal loopt dan loopt hij ff 5 sec op 3 poten (lijkt wel) en daarna loopt ie gewoon goed stattionair.
als ik dan wil weg rijden houdt hij in en stottert de auto. (alsof die verzuipt).
ik heb eerder te horen gekregen dat het mengels dan niet goed is maar wat kan er fout zijn doordat het mengels niet goed is?
als ik eenmaal rijdt rijdt hij gewoon goed, maar zodra ik dan ineens het gaspedaal intrap (volgas) dan houdt hij meteen in en stottert hij weer en schiet vooruit).
wat kan dit zijn???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
monteer eens nieuwe bougie's en een verdeelkap met eventueel de kabels..
is er voor dit probleem nog iets gedaan aan de auto ?
Stefan
motortemperatuursensor geeft vaker storing, misschien bij jou ook!!
jo davarious, waarom vraag je het niet op t astra gsi club forum ? hehehe
ik heb ook zoiets met een koude motor, dat ie de eerste paar minuten raar loopt. ook stotteren als ik wat gas wil geven. maar na een minuutje is alles goed.
verbruik is bij mij dan ook erg hoog, bij koude motor rond de 3.0/u en loopt dan langzaam naar beneden. na ongeveer 5 tot 10 minuten is ie netjes op de 1.1 / 1.2 /uur.
ik heb al de benzine- en luchtfilter en bougies vervangen, dus daar kan het niet aan liggen.
het enige dat ik kan bedenken is een temperatuursensor, en anders dat het gewoon ''hoort'' gezien het jaartal van de auto.
18 jaar
als eens aan de lambdasonde gedacht ?
slijtage van de motor speelt natuurlijk ook wel een rol,maar het 'hoort' niet echt,ook al is de auto wat ouder..
18 jaar
DaVaRiOuS zegt: puntjes bij geschuurt...? wat voor C20XE is dat die met puntjes moet nog uitgevonden worden toch. kijk eerst maar eens of er niet meer met de motor is gerommeld.
18 jaar
nou, een c20xe zonder DIS ontsteking
18 jaar
dit lijkt me niet te komen door dat de auto wat ouder is.
dan ken je elk probleem daar wel op gooien... (oow dat hoort de auto word ouder heh) yeah right :)
maar het is idd c20xe zonder DIS.
ik ben van het weekendje weg geweest en merkte ook ineens op dat me temperatuur meter naar de 100graden ging, dus ging zsm onder de kap kijken en blijkt dat radiateurvin niet meer aanslaat (sensor dood) maar deze is net een half jaartje geleden vervangen.
ik heb de koelwatertemperatuursensor al vervangen maar hielp niks.
18 jaar
als jij je auto start, met koude motor, hoeveel verbruikt ie dan stationair en wat hoort ie te verbruiken?
als ik em met koude motor start is het ff 3.0 en dan 2.7 - 2.4 en na een minuut of 5 staat ie op 1.4. helemaal warm op 1.1
ik heb ook geen idee of dat hoort of dat er bij mijnes ook een sensor stuk is ofzo.. want vlak na t starten heeft ie ook wat gestotter.
lambdasonde is pas geleden vervangen, dus dat is em ook niet
18 jaar
starten is zo goed als opgelost...
is toch de koelwatertemp. sensor (moest alleen nog even de ecu resetten)
de radiateur vind doet het nog niet, maar het viel me ook op dat hij na het starten binnen 2 minuutjea rijden al op 100graden staat. normaal duurt dat toch wel een kwartier...
18 jaar
gisteravond nog even verder gekeken en bleek dat ik de koelwatertemp. sensor niet helemaal goed had aangedraait!
dus er liep heeeel langzaam koelvloestof tussenuit dat zo de stekker in liep.
ik had de stekker ook even los gehaald en toen proberen te starten. normaal zou hij dan in de noodloop moeten starten maar hij starte precies hetzelfde als dat hij voorheen deed (heel erg moeilijk en het begon naar benzine te ruiken in de auto).
toen ik de stekker er weer op deed startte hij weer meteen!
18 jaar
wel beter dat ie het weer normaal doet.
waar zit die koelvloestof sensor precies ? al ik mijnes ook eens nakijken
18 jaar
als je voor de motor staat zit hij links in het blok naast je uitlaat
zitten 2 stekkertjes.
1 wat grote stekker (meestal blauw) op de sensor
1 klein schuif dingetjes
die grotere stekker zit op de koelwatertemp. sensor
die kleine is je temperatuurmeter (voor je dashboard)
dus je moet die grote hebben ;)
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar