close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Startblokkering op de brandstofpomp

Bouwjaar: 1996

Vandaag de inbouw van mijn revisie blok (X17DTL) incl. brandstofpomp afgerond. Toen ik de motor wilde starten, sloeg hij niet aan.

Ik vermoed dat de oorzaak bij de startblokkering ligt want op mijn oude brandstofpomp zat een schakelkastje die daar blijkbaar voor diende. Dit schakelkastje zat op de kabelboom aangesloten met een 3-aderige connector.

Nu maakt me die startonderbreker niet zoveel uit, die functie kan wat mij betreft vervallen.

Op mijn revisie pomp zit een aansluiting waar ik geen draad voor heb. Dit lijkt me de aansluiting voor het geval je geen startblokkering hebt.
Voor een foto kijk op deze site: http://www.securicom.nl/picture/brandsto...

Weet iemand hoe ik de startblokkering kan overbruggen zodat ik toch gewoon kan starten?

Bij de documentatie die ik bij de motor kreeg zat wel een notitie waarop stond wat je moest doen in geval van startblokkering, deze handelingen heb ik nog niet uitgevoerd zodat de brandstofpomp toch zonder de blokkering zou moeten kunnen starten.

Alvast bedankt!

Geplaatst door

timlammers (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

op deze aansluiting moet je gewoon plus over het contact aansluiten.

sleutelgek 0
badge

19 jaar

Op mijn combo ('96 1.7D) zit ook startblokkering. Ik heb echter maar 1 sleutel, en sleutels met zender bij laten maken is vrij prijzig. Als ik de startonderbreker wil overbruggen, kan ik dan ook op deze aansluiting (aangenomen dat ie bij mij ook zit, heb nog niet gekeken) een plus zetten, of is er meer voor nodig?
groeten henri

fritske 0

19 jaar

Waarschijnljik is dit niet mogelijk.
Bij mijn revisieblok zat een aantekening dat je de brandstofpomp op een bepaalde manier geschikt kunt maken voor startblokkering, als je dit eenmaal gedaan hebt is het niet meer mogelijk de blokkering te overbruggen naar mijn idee.

timlammers 0

19 jaar

okay, jammer, bedankt voor je reactie in elk geval

fritske 0

19 jaar

Het is gelukt, even 12 volt op de brandstofpomp en starten!

Echter....
na het starten enorm veel grijzige rook. Even stationair laten draaien, daarna stukje gaan rijden.
Motor schudt enorm, mist vermogen en de grijzige rook blijft.
Wat zou dit kunnen zijn? De motor in met een door Vege afgestelde pomp geleverd.

timlammers 0

19 jaar

Maandag met de auto naar Vege gereden, die konden wij weinig vertellen en stuurde me door naar de plaatselijke opel dealer daar in de buurt.
Deze heeft even gekeken en kwam tot de conclusie dat de tuimelaar eraf lag, dit was te zien door de oliedop eraf te draaien en naar binnen te kijken.

Auto wordt momenteel gerapareerd op kosten van Vege.

De oorzaak van de tuimelaar is nog niet bekend, kan een timings-kwestie zijn of fabrikagefout.



timlammers 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.